Senaste inläggen

Utbildning i d.marknadsföring

Hej
Jag undrar om någon har erfarenhet av Sälj och Marknadshögskolan's utbildning "Digital Marknadsförare? Har hört att det kan vara svårt att få bra jobb inom marknadsföring om man är ny och 30+, vad tror ni om detta?

Tack och hej sålänge :bravo

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Återförsäljare / TM-bolag sökes!

Vi söker dig som vill och kan starta försäljning under eget ansvar. Vi på Lysia Energy söker nu, i och med vår vidare expansion, efter nya återförsäljare över hela Sverige!

Att bli återförsäljare för oss på passar in på Dig som idag har en egen verksamhet - och att du är ett renodlat säljbolag som söker en ny uppdragsgivare.<...

hyra plats för varor i närbutik?

Hej
Vi håller på med en deal tillsammans med närbutikskedjor i storstadsregionerna.
Detta är att hämta ut en produkt i ett skåp och utrymmet verkar vara trångt och värdefullt
Är det någon som vet vad man bör ge för att "hyra" platsen, räknas detta per meter?
Det gäller ett skåp på 40x50 cm, höjd 170cm. Butiken får egent...

Inköp vid start av aktiebolag

Hej!

Jag planerar att starta ett aktiebolag och jag behöver en dator och telefon för verksamheten. Vad är mest fördelaktigt, att göra inköpen innan uppstart och använda dem som apportegendom för aktiekapitalet eller starta bolaget med kontanter och sedan köpa in datorn och telefonen.

Hälsningar,

Anders

Kategori: Inköp

Personalekonomi/ Hur många procent?

Hej!

Jag planerar att anställa ett antal personer ”på timmar”, men har svårt att förstå det här med personalekonomi. Hur många procent utöver timlönen ska jag slå på för att förstå min faktiska lönekostnad? Det är ju viktigt att räkna rätt för att kunna få till en budget. Läste 55 % någonstans, kan det stämma? Ingår semesterersättni...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Mest omsatta Forex valutor

Valutamarknaden är den största och mest aktiva marknaden i världen. Dagliga kassaflödet för FX når $4 biljoner. De flesta av handeln sker i London, New York och Tokyo. De är de stora finansiella centra. Banker, myndigheter, företag och hedgefonder är viktigaste ”spelare” på marknaden. För att konkurrera med dem, måste detaljhandlare samla så mycket...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Söker skräddare i Estland

Hej,

Jag undrar om någon har bra koll på vart jag kan få tag i skräddare i Estland som syr upp arbetskläder? Jag har hittat flera som måttsyr skjortor men det är inte det jag är ute efter. Jag ska tillverka arbetsbyxor i rejält material.

Mvh Mariah

Kategori: Söker/eftersöker

Möbeltillverkare söker återförsäljare

Hej,

Jag söker lite tips och information hur jag ska komma i kontakt med möbelåterförsäljare i Sverige!

Jag representerar en fabrik i Estland som redan tillverkar trämöbler till flera av möbelkedjorna i Finland. Möblerna är i hög kvalité med en klassisk skandinavisk design. Styrkan med den här fabriken är att de kan ti...

Engelsk version av svenskt hemsida = varumärkesintrång?

Hej! Jag driver en hemsida som riktar sig mot den amerikanska, franska och tyska marknaden (och finns på de här tre språken). Själva namnet av hemsidan är på engelska och vi har inget varumärkesskydd eller liknande (vi är bara cirka två år gamla).

Jag har upptäkt att det finns ett svenskt företag som har exakt samma namn som vi, men...

Kategori: Patent- och registreringsfrågor

Negativt eget kapital, aktiebolag

Hej, en snabb fråga. När mer än hälften av aktiekapitalet i AB är förbrukat så ska kontrollbalansräkning upprättas och om det inte görs eller om läget inte förbättras så kan personlig betalningsansvar uppstå.
Min fråga är om det blir ytterligare konsekvenser i fall att det egna kapital blir helt förbrukat och negativt? Jag kan inte hitta att...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Avdrag för moms

Hej
Jag driver enskild firma och har hemmakontor. Behöver köpa möbler, ritbord, stolar mm för min verksamhet. Nu har jag "hört" att man inte längre får dra av momsen för detta eftersom verksamheten är i den egna bostaden! Stämmer det eller finns det vägar att gå?

Mvh Marianne

Starta förtag som 14 åring

Vet inte om det passar in här men, det verkade som bästa stället!

Iallafall jag är 14 år och skulle vilja starta företag. har två idér den ena lite bättre än den andra. Förrut så läste jag och en kompis på nätet att det gick att starta företag som 14-åring så jag och en kompis började kolla mer om företag vi kollade på företagsforme...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Inkomstdeklaration 4 Hjälp med eget kapital

Hej jag har fastnat i bokföringen och undrar om ni kan utläsa av bilderna vad jag ska skriva i Eget kapital delen?
Om någon vet hade jag blivit otroligt glad.
Det som är ifyllt redan vet jag inte om det stämmer så se rutorna som tomma

Här är bilderna (2st): http://imgur.com/a/povLo

Ha det fint och tack fö...

Moms Amazon Uk

hej
Jag sälja varor via amazon uk. Måste jag betala moms i sverige?

Bokföra studioinspelning

Hejsan,

Är ny till att bokföra och driver en liten firma där jag bland annat hyr ut min studio för inspelning av diverse musik och ljud. Min första kund var precis förbi för att spela in en gitarrslinga som skulle läggas på en befintlig låt. Jag assisterade med inspelningen och mixning av slingan, varpå jag levererade ett gäng .wav f...

Någon som jobbar med samarbeten? Behöver din hjälp!

Hej på er företagare som jobbar mycket med samarbeten!

Jag är just nu i uppstarten att starta eget och behöver hjälp av er som varit med lite längre och kan detta.

Jag undrar hur ni från allra första början gick tillväga för att få in samarbeten? Dvs. precis vid uppstarten. Vad bör jag tänka på om jag vill förs...

dinhjalp.com

Hej,

Jag har drivit företag inom fastighetsservice sedan 2010 under varumärket Din hjälp. Med domän dinhjalp.com

Ett beslutet togs under 2016 och företaget är idag nedlagt. Dock finns domän och hotell kvar och lockar fortfarande trafik, upp till åtta tusen besök per månad.

Prisidé är inte fastställt.

Kategori: Domäner till salu

Vilken typ av företag?

Hejsan!
Till och börja med så visste jag inte vilken kategori så tog allmänt.

Okej, Så jag har en produkt ide som jag håller på att rita på. Mäter ut måtten m.m. Om jag får till produkten riktigt bra till ett lågt tillverknings pris så funderar jag på att tillverka den själv (förhand). Och sälja den till företag som (okej lite...

Kategori: Allmänt

Fotbollströjor Grossist butik - http://www.18fotbollsbutik.se

Köpa billiga fotbollströjor på nätet. Njuta Hemmatröja/Bortatröja/Tredjeställ/Målvaktströja/Tröja Långärmad med snabb leverans. Köp fotbollströja billigt med eget tryck! - http://www.18fotbollsbutik.se

Kategori: Till salu

Registrera inköp till firma som inhandlats före innan start.

Man får enligt lag registrera inköp från kalenderåret företaget startade och året dessförinnan.
Snart ska jag starta upp enskild firma. Och jag har köpt dator, kamera, kontorsartiklar m.m. som ska registreras som inköp till företaget.
Hur går det till när detta görs? Görs det vi registreringen eller i bokföringen när registrering är k...