Senaste inläggen
Ritning/CAD/3D-designer söker uppdrag!
Hej! Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Uppsägningstid avtal vårdcentral
|
|||
Lån från förening till AB?Om man bedrivit en förening över en lång tid och nu bestämt sig för att dra igång ett aktiebolag istället. Kan man då låna ut pengar från den ideella föreningen till det nya aktiebolaget? Eller är detta förbjudet? Måste lånevillkor uppfylla vissa marknadsmässiga krav eller kan man enkom låta det vara räntefritt? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Driven Projektsäljare sökesVi skall utöka på säljsidan och söker en projektsäljare med placering i Göteborg. Du kommer att utgå från vårt kontor i Partille och bedriva uppsökande verksamhet i Västra Götaland. Mockfjärds Fönsterentreprenad jobbar med kompletta fönsterbyten på totalentreprenad och vi vänder oss mot Bostadsrättsföreningar, privata fastighetsbolag och offentliga... Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Hur ska jag registrera mitt framtida bolag m.m?
Hej! |
|||
Importmoms
Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Bokföra uttag i ab som ej finns med på bankkonto
Jag har ab. Som jag förstått det måste alla verifikationer stämma med mitt bankkonto. |
|||
Importmoms
Hej, Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Flytta enskild firma till Polen?
Tjena! Kategori: Företagande över gränserna |
|||
Bokföra förmån utan löneuttag
Hej, |
|||
Hitta kunderJag är webbutvecklare som har startat enskild firma inom webbutveckling. Jag sysslar med att skapa avancerade hemsidor, webbutiker, webbapplikationer, samt seo-optimerin. Jag har portfolio samt goda referenser! Hur ska jag leta efter kunder. Om någon kan ge tips vilka vägar finns? Är det lönsamt att gå på olika mötesbokningar eller någonting likna... Kategori: Försäljning och Marknadsföring |
|||
Få tillbaka moms på saker man köpt innan momsregistrering?
Hej! |
|||
Hur ska jag/Hur vill lokala företagare bli kontaktade?
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
Obeskattade reserver. Tjänar man verkligen något?
Något som har tänkts på är om man verkligen tjänar på att avsätta till periodiseringsfond eller göra överavskrivningar då det måste återföras. Bolagsform AB. |
|||
Opiat beroende
Hej jag har en affärsidé jag skulle behöva hjälp med att hitta investerare. Kategori: Affärsidéer |
|||
Lån från bolag i samma koncern
Hej, |
|||
Bokföra som personalkonferens?
Hej! |
|||
Återbetalning av villkorat aktieägartillskottHej, en klient gjorde en stor förlust ett tidigare räkenskapsår och tillförde aktieägartillskott för att hålla eget kapital uppe. Nu har klienten precis avslutat ett räkenskapsår med stor vinst och vill börja återbetala aktieägartillskottet. Måste man vänta tills årsredovisningen och årsstämman är klar för att göra detta eller är det tillåtet att t... |
|||
Bokföra köp av annat bolag
Har en fundering kring hur man ska bokföra köp av ett annat aktiebolag. |
|||
Skatteåterbäring i juniFår enskilda näringsidkare också sin skatteåterbäring i juni? Förut så dröjde det ju till augusti/september innan deklarationerna var klara.... |
|||