Hur når jag bäst vårdpersonal?

5
Jag ska marknadsföra min föreläsning, som handlar om bemötande inom psykiatrin ur ett patientperspektiv. Föreläsningen riktar sig till personer som arbetar, eller kommer att arbeta, inom psykiatrin. Potentiella kunder är exempelvis landsting, privata vårdföretag och universitet. Jag hade premiär för föreläsningen för drygt två veckor sedan, då på en psykiatrisk klinik där en bekant till mig arbetar. Det var via henne jag fick uppdraget. Föreläsningen fick överväldigande fin respons från publiken, så jag hoppas att mun mot mun-metoden kommer att göra sitt till. Detta kan jag naturligtvis inte sitta och vänta på, utan jag vill nå ut till så många som möjligt.

Jag har skapat en hemsida och håller just nu på att lära mig om sökmotoroptimering, så att jag kan få min hemsida att hamna så högt upp på Google som möjligt. Jag har även skickat ut ett mejl till olika psykiatriska verksamheter i mitt eget län. Finns det något mer jag kan göra för att marknadsföra min föreläsning? Vilket är bästa sättet att nå ut till vårdpersonal? Jag är idel öra för alla tips! 🙂
367
48
[b]Du vill sälja din föreläsning till vårdgivare inom psykiatrin[/b]. Du vill använda din hemsida som säljinstrument. Ingen särskilt bra väg att gå. Eftersom du håller på lära dig SEO nu så lär du inte få till något bra resultat det närmaste året. Även om du skulle bli en av de få som verkligen behärskar SEO professionellt dröjer det halvårsvis innan klättringen på Google visar sig. [b]Skicka mejl är heller inte särskilt effektivt- [/b] Speciellt som du inte är utbildad i hur man skriver säljbrev på nätet. Du är duktig på att kommunicera ditt ämne ut patientperspektiv. Det är bra. Det är detta du kan. [b]Skicka brev på posten.[/b] Vill du att de skall gå fortare så skall du författa ett säljbrev och gärna en liten folder som du postar till dina kundämnen. [b]Ring vårdanordnarna.[/b] Ring ock kolla namn på varenda person och posta. Skriv minst tre brev med info och erbjudanden med kanske 3 veckors mellanrum. [b]Ta hjälp.[/b] Naturligtvis måste du ta hjälp om du inte vet hur man disponerar ett säljbrev eller en trycksak. Det är minst lika svårt som att producera framgångsrik sökmotoroptimering. [b]Hemsida- [/b] en presentation av dig själv och din föreläsning måste du naturligtvis ha. [b]Visa kundnyttan.[/b] Tänk på att vare sig du kommunicerar på hemsida eller via brev eller talar i telefon så måste du kunna visa vilken nytta som vårdgivarföretaget har av att anlita dig. [b]Låt ingen räkna ut det själv för då går det åt pipsvängen. [/b] När du talar med folk i telefon måste du också kunna den speciella tekniken för mötesbokning säljsamtalets disposition o.s.v. [b]Ta hjälp[/b]. Kan du inte det måste du anlita proffs där också. det finns medlemmar/företag har på sajten som både kan sälja in dina tjänster och hjälps dig med säkmotoroptimering m.m. Lycka till Imre R www.redaktuellt.n.nu
Redaktuellt
5
Tack så mycket för ditt utförliga svar! :) Jag fick en del att fundera över och flera värdefulla tips. :)

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.