Senaste inläggen
Bilda koncern från befintligt bolag (med oskattade pengar)
Jag har ett befintligt bolag med EK på över 200tkr och tänker strukturera om så jag har ett holdingbolag som äger bolaget där jag driver verksamheten. Helst vill jag att bildandet skall ske med "oskattade" pengar (och till i övrigt låg kostnad). |
|||
En oerhört märklig situation
Hej |
|||
Starta eget assistansbolag
Hej! Kategori: Allmänt |
|||
hjälp mot konto 2013hej jag har en AB ska göra en årsredovisning har konto 2013 och behöver en mot konto som jag är osäker vilken jag ska använda ??????? |
|||
Få ett snabbt och legit lån här
Letar du efter en företagsfinansiering, personlig ekonomi, inteckningar, billån, studentkontanter, skuldkonsolideringskontanter, osäkra kontanter, riskkapital mm ... Du är på rätt ställe, kontakta oss nu för mer information. |
|||
Bokföra årets sista f-skatt (som betalas i januari) Enskild fir
Hej! |
|||
Fakturera ifrån privat bankkonto
Hejsan gott folk! |
|||
Företaget jag gjort affärer med saknar F-skattJag har gjort affärer med ett företag som enligt egen upppgift har f- skatt. De uppger även det på sina fakturor. Nu har jag kollat upp företaget eftersom de betett sig dåligt. Det visar sig att de inte har någon f-skatt. Om jag läst på rätt måste man ha f-skatt om man utför tjänster. Hur gör jag nu? Anmäler? De är ju oseriösa . |
|||
Aktiebolag
Jag är en av tre delägare i ett aktiebolag som nu vill skriva över min del till de andra delägarna mot en mindre köpesumma. Dock när de andra delägarna frågade mig vad jag ansåg att min del i bolaget var värd och jag svarade dem med min min åsikt om värdet och varför fick jag nedan till svar från en av delägarna. |
|||
Ang. ersättning till företag och provatpersoner (Affiliates)
Hej! Tänkte ställa en förhoppningsvis snabb fråga då jag inte hittar speciellt mycket information i frågan och jag inte är någon superhaj på bokföring. |
|||
Avtal
Hej. |
|||
Bifirma, ägarandel huvudbolag samt urträde
Om jag och en person till skulle starta ett handelsbolag tillsammans och bedriva var sin e-sajt inom företaget så tänker jag att det kunde vara bra om t.ex. jag startade en Bifirma inom huvudbolaget (det krävs väl för att vi ska kunna bedriva verksamheter under olika namn?). |
|||
Vi tar vara på dina säljmöjligheter
Nykundsbearbetning och Leadsgenerering – vi tar vara på dina säljmöjligheter Kategori: Söker/eftersöker |
|||
Driva eget företag i annans företag?Jag är på väg att starta en e-handelssajt men jag har upptäckt att frakten kommer sluka all vinst. Så därför funderar jag på att slå ihop mig med ett annat litet företag som säljer liknande vara. På det sätt kunde vi få till fler sändningar per år för att bättre kunna förhandla om sänkta fraktkostnader. Men i så fall skulle vi båda vilja bedriva vå... Kategori: Allmänt |
|||
Inga kontanter.
Då det har blivit väldigt dyrt att ta emot kontakter av kunder, så ska vi sätta upp "hanterar ej kontanter" skyltar. Men detta var lättare sagt att gjort, jag undrar vart man hittar "hanterar ej kontanter" skyltar... Denna letar jag efter, någon som vet något? Tack så mycket på förhand. |
|||
Offert för löpande uppdrag
Hej! |
|||
Tvist med delägare i Aktiebolag
Hej! |
|||
Övergång från Enskilld firma med skuld till AB
Hej alla Experter! |
|||
Bokföra inköp Enskild Firma
HejHej! |
|||
Hjälp mig// jag vill ha ett behandlingshem
Hejsan alla mina sköna företagare eller läsare, jag måste få fråga är det någon som skulle kunna bolla lite meningar om hur man kan starta ett eget Behandlingshem. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||