Starta ett företag som ortsutvecklare?

3
Hej alla kära företagare här på företagande.se!

Hoppas ni har en grym tisdag, ny vecka nya möjligheter!!

Jag har funderat ett tag på en affärsidé och jag har lite saker jag skulle vilja bolla med någon, så tänkte att jag skapar en post här och ser vad ni tycker?! Ni kanske tycker det är en idiotisk idé och skjuter hål på den direkt, men då är det så.

Som titeln liter så funderar jag på att starta ett företag som ortsutvecklare!

Med ortsutvecklare menar jag då såklart att man jobbar med turismnäring och turismen i sig. Mitt huvudfokus skulle ligga då hos företag vars utveckling mer eller mindre har stannat av för de kanske inte vet hur de ska förvalta sina resurser eller liknande och där kommer jag då in med min teoretiska kunskap som jag får via mitt nuvarande program jag studerar (Kulturgeografi - låter som något helt annat men vi fokuserar på turismnäring och utveckling).

Tror ni detta har en marknad? Det blir ju en mer internationell marknad och det kommer krävas mycket marknadsföring eller eget jobb för att jaga kunder, men jag tror personligen på att det är ett område som kommer under snar framtid skrika efter konsulter.

Tack på förhand och bomba mig med frågor så jag har något att svara på, blir jätte glad oavsett vad ni kommenterar!

Jakob Andersson
367
46
[color=#8844ff]Spontant tycker jag att du är helt rätt ute vad beträffar behovet! [b]100 %[/b][/color]! Jag har ägnat ”branschen” en del intresse och kommunicerar med såväl aktuella kommunmyndigheter och en del företagare merendels i Bergslagen. Här finns ju många kommuner som hamnat på efterkälken mest p.g.a. bristande kompetens eller svalt intresse. - kan också vara revirpink och ”politiska konflikter” Kompetensbristen hos företagarna är mest den affärsmässiga delen liksom marknadsföring och kundbehandling. -[i][size=2]sky is the limit...[/size][/i]
Redaktuellt
3