Prenumerera Ekonomi
Enkel fråga.Om jag tex. köper en bokföringsbok, så bokför jag den under konto 4010, inköp och 1930 checkräkningskonto. Men ska jag bokföra den någon mer stan , t.... |
|||
Fakturering och bokföring i SPCS enligt bokslutsmetoden
Hej! |
|||
Tycker jag får hög prelskatt.
HEJSAN! |
|||
Bästa boken om bokföringVilken är det? |
|||
Traktamente
Om jag ska bokföra traktamente. Hur gör jag då? |
|||
Posten Betalväxel
Någon här som har erfarenhet av Postens tjänst Betalväxel? |
|||
Hyra?
Någon som känner till ungefärliga kvm pris för kontorslokal i en stad med cirka 100.000 invånare? |
|||
Faktura på 0 kr?
Hejsan! |
|||
Värdepappershandel i enskild firma
Kan man registrera en enskild firma som har som verksamhet att bedriva handel med aktier, optioner och övriga värdepapper? |
|||
Är detta rätt bokfört?Jag har sålt min första nya vara och fått betalt i förskott. Pengarna för vara+frakt har kommit in till mitt pg konto och jag har postat varan och bet... |
|||
Sälja vara till annat land; HJÄLP!
Jag säljer hobbymaterial och har sålt lite varor till både inom EU och utanför. Nu sitter jag här med bokföringen och vet inte hur jag ska kontera! |
|||
När jag säljer mot postförskott
Hej och hå. |
|||
Bokföring av försäljning av inventarier för restvärde.
Hej! |
|||
Hur fungerar momsen ?
Hejsan |
|||
Riskkapital
Hej! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
ePlusgiro privat i enskild firmaJag har nyss startat enskild firma och vill använda mitt privata ePlusgiro i firman. Först var jag inne på att ändra till ett företgsplusgiro men enda... |
|||
Angående fakturering när köparen betalar i förskott
Hej! Ännu en fråga från en orolig/ivrig nybliven företagare. Hoppas någon vänlig själ tar sig tid och svarar på denna. |
|||
Bekräftelse/Faktura
Vi säger att jag skall göra en hemsida med startsida och 2 undersidor. |
|||
Hur bokföra egen insättning av varor köpta innan start av EF
Jag är nyföretagare (EF) med massor av frågor! Här kommer några av dom: |
|||
Investerare Se här!Vi söker investerare till ett mycket intressant projekt som kan ge bra avkastning på investerat belopp. Våra omkostnader är små och möjligheterna är s... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||