Prenumerera Ekonomi
Visma enskild firma
Är det någon som testat detta? |
|||
"Lagerinventering for dummies"
Jag ska snart göra min första lagerinventering (någonsin!) och skulle behöva en "inventering for dummies" ;) |
|||
InkassokravJag har en kund som inte vill göra rätt för sig. Jag tänker nu skicka ett eget inkassokrav till honom. Ska man ge inkassokravet ett vanligt fakturanum... |
|||
PostförskottNär jag ska bokföra en vara som har skickats mot postförskott, bokför jag postförskottsavgiften tillsammans med frakten på 3520? Dum fråga, men är det... |
|||
Kontantmetoden och löner
Två frågor som hänger ihop: |
|||
Bokslut och lagerinventering
1) När gör man bokslutet? Innan 31 december eller efter? Och måste alla enskilda firmor göra det, eller finns det en lägre gräns på omsättningen? |
|||
Bokföra bankavgiftJag kommer ingenstans med bokföringen eftersom jag har fastnat på en "post"... :- Hur bokför jag egentligen en bankavgift som dras direkt från konto... |
|||
Bokföra frakt
HEJ! |
|||
Att byta från fakturametoden till kontantmetoden?
Hej |
|||
Inköp av dator innan företagsstart
Hej, jag ska imorgon köpa en ny laptop. Jag har för ett par veckor sen ansökt om att starta företag, men ej fått papper på det ännu. Kategori: Inköp |
|||
Bokföring av kontanter (kassa)
Drar till med en fråga till direkt 🙂 |
|||
Bokföring av i import + tullfråga
Hej, |
|||
Hur funkar det?
Hej! |
|||
Kund har betalat för lite. Hur bokföra?
Precis när man tycker att man börjar få lite kläm på det här med bokföring när det gäller försäljning så kom då en fråga upp idag. |
|||
Bokföra löner och intäkter
Hej! |
|||
Bokföring av skrivare
Hej |
|||
Julfest till personalenjag vill bjuda min personal på julbord, men vad jag förstår får man bara dra av 90 kr + moms? Det finns ju inga så billiga julbord. Är det något jag m... |
|||
Köpa ut tjänstebilHej, jag har fått erbjudande att köpa ut min tjänstebil från leasingbolaget. Jag funderar att köpa ut den på firman (Enskild firma) och fortsätta att... |
|||
EF - Egna uttag
Är på G och ska starta upp en EF. |
|||
Skatt/moms och avskrivning?
Hej gott folk! |
|||