Prenumerera
Ekonomi
Prissättning
Hej! Jag är helt grön när det gäller företagande. Nyss startat en web-butik som säljer engångsartiklar. |
|||
ensidig reglering av partVad innebär det lite kortfattat inom jobborganisationen? |
|||
anställd och egen företagareJag vill veta vilka regler som gäller om egenavgiter när man är fastanställd och bedriver enskild firma på fritid och dessutom att verksamheten har ge... |
|||
Beräkna preliminärskatt
Hej! |
|||
Inkorrekt balansrapport?
Hej! |
|||
Numrering av verifikationer
Ska man markera alla papper som ingår i en verifikation i grundboken med samma nummer? |
|||
Inredningsgrossister?
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Bokföring av varuinköp utlandet
Hej, |
|||
Köp av privatperson
Hej, |
|||
Bifirmor
Hur många Bifirmor kan man ha kopplat till ett aktiebolag? |
|||
F-Skattesedel/Momsregistrering och VAT-nummer?
Hej! |
|||
klantigaste felbokningen nånsin?Jag är, som ni kommer att förstå, nybörjare på detta med bokföring. Startade AB 1/4 i år och måste snabbt komma igång med bokföringen. Fick tips från... |
|||
Bokföra kostnader innan företagsstartSom jag har förstått det kan man dra av momsen för kostnader som skett i upp till ett år innan företagsstart. Min fråga är hur jag ska bokföra dessa k... |
|||
Hur vet man hur mycket som behövs i startkapital?
Hur räknar man ut det egentligen? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
SPCS-mall?
Hej Alla |
|||
Skatt på hyreshus. Fel forum, men rätt kompetens.
Hej, jag vet att det troligen är fel forum att vända sig emot. Men jag hoppas att någon antingen haft samma sits eller har svar på min fråga. |
|||
Ange exakt vad i faktura?
Läste i ett inlägg nedan att man bl.a. ska ha följande med i sin faktura: |
|||
Uppge moms för privatpersoner?
Snabb fråga som jag hoppas på snabbt svar på: |
|||
Hur hittar man grossister eller leverantörer.
rtfm Kategori: Inköp |
|||
Ej säljbara varorSom nystartad i klädbranchen är det lätt att handla på sej några felaktiga varor som ej går att sälja, har testat med rea men kundgruppen är fel ålder... |
|||