Prenumerera
Ekonomi
Revisor i Malmö
Hej, |
|||
Lån till AB, Ränta att ta ut?
Vad är maxbeloppet för ränta jag kan ta ut vid lån till eget AB? |
|||
Arbetsbåt, hur gör jag med bokföring och avskrivning?
Planer finns... |
|||
Inköp-mässor bästa alternativet?
Är mässor det bästa alternativet att hitta produkter att sälja? Kategori: Inköp |
|||
Verifikationer och kronologi
Hejsan, |
|||
Moms på inköp från utlandet
Ska köpa ett parti varor från holland snart. Ska jag då alltså ge mitt momsregistreringsnummer till leverantören och då fakturerar de utan moms? |
|||
Datum för kreditfaktura?Vi gjorde en faktura 080930 på x antal tusen kronor. Nu visade det sig att några förutsättningar gör att vi fick kreditera den. Vi kommer att senare f... |
|||
Konto för lagerinköp
Tjipp! |
|||
Leasing av maskin
Jag har fått en offert på en maskin: |
|||
Skriva intresseföretag på mig som privatperson eller på mitt aktiebolag?
Hej! |
|||
Skattekonto och bokföring
Jag har tittat på www.bokforamoms.se och läst böcker men jag tycker det är superrörigt. |
|||
Göra om EF till ABHej, jag ska göra om mitt EF till ett AB, men jag vet inte riktigt hur. Vad jag förstår finns det 2 möjligheter, antingen går man genom PRV och ombild... |
|||
Värt att skaffa F-skattsedel?
Hej, |
|||
inköp av väggklockor
Finns det någon som kan hjälpa mig? Kategori: Inköp |
|||
Nu får ni posta lite intressanta trådar.Jag vill säga att jag har haft otroligt stor nytta av forumet/medlemmarnas inlägg och det borde finnas flera saker man kan dela med sig till andra. Ta... |
|||
Hur bokför man.. underskott i resultat mot allmänna avdrag
Hej, |
|||
Skriver ut ekonomiöversikt, då har jag ett belopp som spökar
Under övriga poster: |
|||
Kostnader i samband med öppet hus! Hur bokföra?
Vi har haft öppet hus för kunder, köpt mat, godis och vin. |
|||
Annonsförsäljning, besökarsiffrorJag har startat en hemsida där jag säljer bilder från olika tävlingsevenemang och vill nu börja sälja annonsplatser på sidan, undrar nu hur många besö... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Skillnad på leasing av dator och hyra?Har fått fakturor för leasing på datorer (har ej fakturorna här). Men startavgifter osv ska man inte bara bokföra det som datakostnader rakt av. Och s... |
|||