Prenumerera
Ekonomi
70% skatt??
Jag samarbetar lite med ett företag som säljer reklamplatser på webben. |
|||
ArbetsgivaravgifterHej, jag måste fråga om detta nu. Jag ska betala ut lön till anställd. Rålönen ligger på 800 kr, på detta ska jag dra arbetsgivaravgifter, hur mycket... |
|||
Moms på dator vid nystart av företag.
Jag har precis registrerat mitt företag och fått alla papper från skatteverket. |
|||
Är kaffemaskinen avdragsgill?Jag driver ett eget tjänsteföretag i kommunikationsbranschen utan anställda. Jag är på väg att köpa in en kaffemaskin för att kunna göra mig bra kaffe... |
|||
Är det lönsamt att driva en frisörrsalong?
Hejsan |
|||
moms på inköp av tjänst från EU-land
Hej, |
|||
Revisor i Malmö
Hej, |
|||
Lån till AB, Ränta att ta ut?
Vad är maxbeloppet för ränta jag kan ta ut vid lån till eget AB? |
|||
Arbetsbåt, hur gör jag med bokföring och avskrivning?
Planer finns... |
|||
Inköp-mässor bästa alternativet?
Är mässor det bästa alternativet att hitta produkter att sälja? Kategori: Inköp |
|||
Verifikationer och kronologi
Hejsan, |
|||
Moms på inköp från utlandet
Ska köpa ett parti varor från holland snart. Ska jag då alltså ge mitt momsregistreringsnummer till leverantören och då fakturerar de utan moms? |
|||
Datum för kreditfaktura?Vi gjorde en faktura 080930 på x antal tusen kronor. Nu visade det sig att några förutsättningar gör att vi fick kreditera den. Vi kommer att senare f... |
|||
Konto för lagerinköp
Tjipp! |
|||
Leasing av maskin
Jag har fått en offert på en maskin: |
|||
Skriva intresseföretag på mig som privatperson eller på mitt aktiebolag?
Hej! |
|||
Skattekonto och bokföring
Jag har tittat på www.bokforamoms.se och läst böcker men jag tycker det är superrörigt. |
|||
Göra om EF till ABHej, jag ska göra om mitt EF till ett AB, men jag vet inte riktigt hur. Vad jag förstår finns det 2 möjligheter, antingen går man genom PRV och ombild... |
|||
Värt att skaffa F-skattsedel?
Hej, |
|||
inköp av väggklockor
Finns det någon som kan hjälpa mig? Kategori: Inköp |
|||