Prenumerera Ekonomi
Skriva intresseföretag på mig som privatperson eller på mitt aktiebolag?
Hej! |
|||
Skattekonto och bokföring
Jag har tittat på www.bokforamoms.se och läst böcker men jag tycker det är superrörigt. |
|||
Göra om EF till ABHej, jag ska göra om mitt EF till ett AB, men jag vet inte riktigt hur. Vad jag förstår finns det 2 möjligheter, antingen går man genom PRV och ombild... |
|||
Värt att skaffa F-skattsedel?
Hej, |
|||
inköp av väggklockor
Finns det någon som kan hjälpa mig? Kategori: Inköp |
|||
Nu får ni posta lite intressanta trådar.Jag vill säga att jag har haft otroligt stor nytta av forumet/medlemmarnas inlägg och det borde finnas flera saker man kan dela med sig till andra. Ta... |
|||
Hur bokför man.. underskott i resultat mot allmänna avdrag
Hej, |
|||
Skriver ut ekonomiöversikt, då har jag ett belopp som spökar
Under övriga poster: |
|||
Kostnader i samband med öppet hus! Hur bokföra?
Vi har haft öppet hus för kunder, köpt mat, godis och vin. |
|||
Annonsförsäljning, besökarsiffrorJag har startat en hemsida där jag säljer bilder från olika tävlingsevenemang och vill nu börja sälja annonsplatser på sidan, undrar nu hur många besö... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Skillnad på leasing av dator och hyra?Har fått fakturor för leasing på datorer (har ej fakturorna här). Men startavgifter osv ska man inte bara bokföra det som datakostnader rakt av. Och s... |
|||
AktieägartillskottJag vill tillföra mitt aktiebolag pengar i form av aktieägartillskott pga förluster. Hur går jag tillväga? Ska det vara villkorat eller ovillkorat? Är... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Moms vid fakturering av USA-kund?
Jag ska fakturera ett företag i USA, som alltså inte använder sig av svensk moms. Summan är fastställd av dem, 1000 USD. |
|||
SRU Koder, någon som kan förklara?SRU Koder, hur använder jag de i bokföringsprogrammet? Och när har man användning av de? |
|||
Konkurs, vilka regler gäller?
Vilka kan driva ett företag i konkurs? Vilka beloppsgränser gäller? |
|||
Revisor / konsult?! Hur söker man reda på en bra?...
Bahh!! |
|||
Köp av inventarier/Övriga utgifter
En riktig nybörjarfråga, men jag skulle ändå uppskatta ett svar. 🙂 |
|||
Nybörjarfråga om bokföringsdatumJag har gjort en beställning till företaget via internet idag. Min fråga är när jag ska bokföra detta? Pengarna drogs ju på en gång, men jag har inget... |
|||
Postgiro?
Vad är ett postgiro i bokföringssammanhang, dvs var ska man bokföra det som (i BAS)? |
|||
Hur skulle ni bokföra detta?
http://www.largestcompanies.se/ |
|||