Prenumerera Ekonomi
Starta AB helt själv?
Finns det några smarta vägar om man inte vill ta in andra människor i styrelsen? Måste det vara fysiska personer med i en styrelse? |
|||
Inköp inte enbart från sverige?Har listat ut några grossister jag tänkt att i framtiden ha som leverantör. Visserligen har grossisterna i Sverige en stor utbud men det känns som om... Kategori: Inköp |
|||
Nån som vet nån länk angående moms/rätt att dra av osv?
Nån som vet om det finns någon vettig länk/hemsida på nätet man kan läsa på om moms, hur mkt man får dra av som företagare. |
|||
vad betyder a-pris/rek-pris?ÄR i fasen med inköp och har fått en katalog med olika produkter. Men nu är jag ny inom detta och sitter fundersam och undrar vad A-pris innebär samt... Kategori: Inköp |
|||
Projektanställning eller konsult?
Hejsan, |
|||
Någon annan som varit med om detta?
Jag har råkat ut för en sak som jag bara tycket verkar sjuk. Nån annan som varit med om detta? |
|||
Eget lån till nystartat AB
Är på gång att starta ett AB, för att driva butik i ett franchisekoncept. Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Konkurs....Sköter bokföringen åt ett bolag, jag tar bara och bokför underlag jag får av bolaget. Har alltså ingen roll att ansvara för inköp och liknande. Nu har... |
|||
Byte av styrelse, ansvarsfråga.Säg att man byter ut en eller två personer i en styrelse, vem ansvarar för händelser i företaget före bytet av styrelsen. Det måste vara den som satt... |
|||
Moms tillbaka
Har en fråga angående moms. |
|||
Gymkort - Ta ut via företaget?Tänkte passa på att fråga hur jag rent praktiskt går till väga när jag vill plocka ut ett gymkort på företaget? Notera att personen ej är anställd men... |
|||
Moms på varuinköp från USA
Hej alla glada bokföringsproffs. |
|||
Ny leverantör för hemsidanJag har en hemsida som jag byggt upp under några år via ett webhotell. Nu har e-posten strulat i snart två månader och hemsidan har jag precis fått ve... Kategori: Inköp |
|||
Hitta grossist DVD filmer
Var ska man leta för att hitta en grossist som säljer DVD filmer för barn? Kategori: Inköp |
|||
Avdrag och traktamente utlandsresa
Hejsan! |
|||
Omvänd skatteskyldighet
Hej, |
|||
VAR ska man göra avdrag för pensionsparande?Hej, jag är enskild företagare. Jag fick nyss brev från Skatteverket om ett fel i min deklaration, uppenbarligen jag gjorde avdrag för pensionsparande... |
|||
Ensk F göra om till AB. "Färdigt paket"?...
Min Enskilda firma skall göras om till AB. |
|||
Grundbokföring och huvudbokföring?
Hej 🙂 |
|||
Redovisning i ett AB
Hej. |
|||