Prenumerera Ekonomi
Jämföra värdet av olika produkter
Hej. Kategori: Inköp |
|||
Bidrag till ett AB
Jag har fått ett bidrag till mitt AB i form av pengar. Hur bokför jag detta? |
|||
Bil
Jag har en privat bil som jag även använder i företaget vid uppdrag. Kategori: Inköp |
|||
Champagne!!
Ja.... |
|||
Betalningspåminnelse (hur bokför man)
Har fått en betalningspåminnels på en faktura på 745sek själva påminnelseavgiften är på 50sek. (telenor, med mycket finstilt så jag bör betala den). |
|||
Hur bokför jag en aktieutdelning?Hur bokför man en aktieutdelning? Vi ska ha en utdelning på 90 000 kr. Då ska jag väl dra 20 % skatt på det, eller? Hur bokför jag detta? |
|||
Hjälp mig räkna på skatt
Hej, |
|||
sälja alla fakturor direkt?
att sälja fakturorna verkar extremt smidigt, men finns det några nackdelar? Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
preliminär självdeklaration eller lägga ner företaget
Hejsan alla, |
|||
Representation, betalt privat-bokföringstips?
2 Personer har ätit och druckit för ex. 1000:- inkl.moms. |
|||
Moms i efterhand
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Ej avdragsgill representationFinns det några speciella regler gällande ej avdragsgill representation, annat än att man inte får lyfta momsen? Tänker på totala beloppsgränser och s... |
|||
Reducerat förmånsvärde på bilJag har hört att man kan få ett reducerat bilförmånsvärde om man kör väldigt lite privat jämfört med i tjänsten, men ändå kör mer än 10 ggr /år och 10... |
|||
BankgiroHur bokför jag betalning av bankgiro? Det står ingen moms på kvittot och nu har pengarna dragits från kontot, men jag vet inte om det är 25% moms med... Kategori: Inköp |
|||
NE-blankett, hjälp sökes tack
Hej! |
|||
Vinprovning som vinst i säljtävling, hur bokföra...Fått en faktura på 1000 sek. För vinprovning som avser en intern tävling för säljare. Hur bokför jag en sådan faktura. Är det avdragsgillt rakt av...? |
|||
Ingångsvärden
Hej! |
|||
Driva AB via England
Hej alla |
|||
Bo på kontoretÄr det i praktiken något som hindrar att man skulle bo i sin kontorslokal, speciellt om man är egenföretagare, har en lämplig lokal och verksamhet och... |
|||
Demoprodukt - varor/inventarie?
Hur är bäst att göra, om det nu finns något val: Kategori: Inköp |
|||