Prenumerera Ekonomi
Ansvar i AB, som delägare osv...
Jag har hört att man ska vara försiktig med att gå in i ett bolag med mer än 30%, tagit ur luften eller sanning? |
|||
Försäljning av inventarie och avskrivning enligt kompletteringsregeln
Kan någon hjälpa mig bena ut det här? |
|||
Vända momsen?
Hej! |
|||
Fastighet som delvis är taxerad som lantbruksenhetJag bor på en fastighet som delvis är taxerad som lantbruksenhet, (det är fyra fastigheter, en är tomten där huset ligger på, de övriga tre är alltså... |
|||
hälsobidrag
Hej, jag har enskild firma. Kan man dra av utgifter för gym, träningsmaterial osv. Om ja, hur mycket? |
|||
70% skatt??
Jag samarbetar lite med ett företag som säljer reklamplatser på webben. |
|||
ArbetsgivaravgifterHej, jag måste fråga om detta nu. Jag ska betala ut lön till anställd. Rålönen ligger på 800 kr, på detta ska jag dra arbetsgivaravgifter, hur mycket... |
|||
Moms på dator vid nystart av företag.
Jag har precis registrerat mitt företag och fått alla papper från skatteverket. |
|||
Är kaffemaskinen avdragsgill?Jag driver ett eget tjänsteföretag i kommunikationsbranschen utan anställda. Jag är på väg att köpa in en kaffemaskin för att kunna göra mig bra kaffe... |
|||
Är det lönsamt att driva en frisörrsalong?
Hejsan |
|||
moms på inköp av tjänst från EU-land
Hej, |
|||
Revisor i Malmö
Hej, |
|||
Lån till AB, Ränta att ta ut?
Vad är maxbeloppet för ränta jag kan ta ut vid lån till eget AB? |
|||
Arbetsbåt, hur gör jag med bokföring och avskrivning?
Planer finns... |
|||
Inköp-mässor bästa alternativet?
Är mässor det bästa alternativet att hitta produkter att sälja? Kategori: Inköp |
|||
Verifikationer och kronologi
Hejsan, |
|||
Moms på inköp från utlandet
Ska köpa ett parti varor från holland snart. Ska jag då alltså ge mitt momsregistreringsnummer till leverantören och då fakturerar de utan moms? |
|||
Datum för kreditfaktura?Vi gjorde en faktura 080930 på x antal tusen kronor. Nu visade det sig att några förutsättningar gör att vi fick kreditera den. Vi kommer att senare f... |
|||
Konto för lagerinköp
Tjipp! |
|||
Leasing av maskin
Jag har fått en offert på en maskin: |
|||