Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 18 år sedan
Medlem
22

Hur bokföra införselmoms

Hej!

Jag har en enskildfirma och undrar lite över på vilka konton jag ska bokföra införselmoms. Rimligen bör det varken vara ing. eller utg. moms eller?

Hade uppskattat ett svar 🙂
Medlem
22
Vaddå införselmoms... :o Aldrig hört talas om...

Menar du inte ingående moms, den moms som du ska få tillbaks på det du köper in i ditt företag...?

Antingen är det du eller jag som är förvirrad... fundera och återkom!

Mvh Michelle :roll:
Flitig skribent
720
3
Införselmoms bokförs exak tpå samma vis som all annan ingående moms. Observera bara på fakturan från tullen eller fraktaren att ibland är det angett vilken dag somär den tidigaste du kan lyfta momsen på och att det kan vara flera dagar senare än fakturadatum.
Medlem
22
Redkon skrev:
Införselmoms bokförs exak tpå samma vis som all annan ingående moms. Observera bara på fakturan från tullen eller fraktaren att ibland är det angett vilken dag somär den tidigaste du kan lyfta momsen på och att det kan vara flera dagar senare än fakturadatum.

och det innebär?
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.