Prenumerera
Ekonomi
Representation
Apropå Representation. |
|||
VMB-försäljning till EU-land, konto?
Hej! |
|||
Ansvar vid Konkurs
Hej |
|||
Ltd erfarenheterDet erbjuds förmånliga erbjudande om att starta engelskt AB, Ltd. Har någon erfarenhet av om detta är ett bra alternativ. Fördelar nackdelar. |
|||
Beskattning vid ombildning.Om jag har en enskild firma och vill ombilda denna/"bli uppköpt" av ett nytt AB där jag är en av 2 ägare. Hur blir beskattningen för mig personligen?... |
|||
Vad Göra NäringsförbudHej har hamnat i ett riktigt dilemma det är så att jag arbetat med trafikstyrning över internet och fått min lön från USA utan att ha ett företag regi... |
|||
Avdrag för privata abonnemang och dylikt
Jag är precis i färd med att starta företag, så snart jag lyckas landa ett bra namn, med ledigt domännamn, på det. Lättare sagt än gjort. |
|||
Div frågor om kontering
Hej! |
|||
moms var tredje månadom jag momsdeklarerar var tredje månad ska jag göra som vanligt i min bokföring? Eller ska den se ut på något annat sätt? Sedan när jag ska göre det f... |
|||
Skatteåterbäring
Hej! |
|||
HJÄLP
Utgifter 76 990 exkl moms |
|||
bokföra
Om jag bokför för hand måste jag skriva kassa/bank moms+ moms- osv |
|||
Ekonomisk Förening, någon som har koll?
Vad är fördelarna resp. nackdelarna med en ekonomisk förening. Om man jämför med ett Handelsbolag. |
|||
Får man göra så här?
I ett ab. |
|||
Bokföra fraktkostnad på rätt (kostnads) konto
Hej! |
|||
Jag tänkte starta företag - skattefråga
Hej! |
|||
Starta EF, eller AB?Hejsan är ny här och har tittat i gamla trådar efter min fråga utan framgång. Tycker det är ett intressant ämne, nämligen den sänkta arbetsgivaravgift... |
|||
Att köpa ett AB utan kapital
Hej! |
|||
En liten bokföringsfråga! :D
Hej 🙂 |
|||
Bokföring av bilersättningHur konterar man bäst: milersättning för bil (privat), trängselskatt och parkeringsavgifter i enskild firma? |
|||