Prenumerera Ekonomi
Jag tänkte starta företag - skattefråga
Hej! |
|||
Starta EF, eller AB?Hejsan är ny här och har tittat i gamla trådar efter min fråga utan framgång. Tycker det är ett intressant ämne, nämligen den sänkta arbetsgivaravgift... |
|||
Att köpa ett AB utan kapital
Hej! |
|||
En liten bokföringsfråga! :D
Hej 🙂 |
|||
Bokföring av bilersättningHur konterar man bäst: milersättning för bil (privat), trängselskatt och parkeringsavgifter i enskild firma? |
|||
Bokföring av övertrasseringsränta
Hej, |
|||
En snabb fråga om bokföring och femtioöringar :DBrukar man ha ta med femtioöringar när man bokför olika affärshändelser (och även senare i bokföringsprocessen). T ex vid en inkommande faktura. Det m... |
|||
Skatte Fråga Om Hemsida
Hejsan. |
|||
Hur bokför jag på enklaste möjliga sätt?Jag ska nu bokföra alla min inkomster och utgifter under året. Var hos redovisningskonsulten igår och han sa att det hela skulle gå på 5-6000kr för at... |
|||
Bokföra returvara genom Kreditor AB
Hej, |
|||
Hur bokför man inköp/byte av lastbil
Hej |
|||
Registreringskostnad för nytt bolag?Någon som vet vad som gäller för registreringskostnaden för ett nytt AB, när ett annat AB står som stiftare? Är detta en avdragsgill kostnad för bolag... |
|||
USA importHej. Jag skall för första gången bokföra till et hb som importerar bilar/delar från USA. Nu undrar jag över hur jag bokför varuinköp utanför Eu mm.... |
|||
har pengar på företagets konto
Hej |
|||
Bilhandlarmoms! Hur funkar det?
Hur fungerar momsen för bilhandlare? |
|||
UCSer man vem som sökt om UC? Om jag frågar om ett AB hos allabolag.se eller uc.se? |
|||
Hur kan man ta reda på vilket finansbolag/bank ett företag har lån hos?
Som överskrift. |
|||
Tvätta pengar? Eller vad är syftet...
Kortfattat: |
|||
Vad ska jag ha med mig till revisorn?Jag ska träffa en revisor på Tisdag....Kan jag förbereda mig genom att skiva ut alla papper och sätta dem snyggt i en pärm? Så att det inte drar ut så... |
|||
Hur bokföra privat skuld i EF
Hejsan! |
|||