Prenumerera Ekonomi
Importera kaffe (private label)
Hej! Kategori: Inköp |
|||
köpa in material begagnat till företaget, kan man dra av detta?hejsan, ska öppna en klinik inom Medicinsk massageterapi/ortopedisk medicin. Kommer behöva köpa in varor som behandlingsbänk, dator,skrivbord, stol,bo... Kategori: Inköp |
|||
Utvärderar bokföringsprogram, fråga om Vismas Enskild firma
Jag skickade följande mail till Visma: Jag utvärderar "Enskild firma" från er. Till Skatteverket har jag gjort en preliminä... |
|||
Lön eller lånEn kvinna var i TV, hon hade hamnat i tidningen för att hon tog ut hög lön, så hon beklagade sig som chef när anställda kan stötas som bara har 18-20.... |
|||
koncernbidrag?
Hej Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Förenklat årsbokslut... i praktiken?
Hej allihopa! |
|||
Bokföra interimsfodring vid bokslut
Blir tokig. Har en försäkringspremie med fakturadatum 12 dec. på drygt 8000kr som avser januari och betalades då. |
|||
Sälja tjänst till företag i EU som ej har VAT el. företags nr??Jag ska sälja en tjänst till en enskild näringsidkare i England. Tydligen behöver egna företagare inte inneha momsregistreringsnummer eller organisati... |
|||
Behövs namn på kvittot för representation?Jag bjöd en kund på lunch och började fundera på detta med namn på kvittot. Hörde att tidigare skulle man helst ha underskrift och telefonnummer. Gäll... |
|||
Vill någon hjälpa mig räkna ut skatt och eget uttag?
Jag har slarvat med bokföringen 2012 och lär mig nu en läxa :-[ |
|||
Överlikviditet!Har ett enmanskonsult AB har ett lyxproblem i form av överlikviditet. Har några frågor runt detta som jag hoppas ngn kan hjälpa mig med. Min tanke är... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Verksamhetsbeskrivning för ett litet privat aktiebolag
Jag har några frågor i anslutning till den verksamhetsbeskrivning som man anger när man startar ett aktiebolag. |
|||
Behöver hjälp med bokföring o.s.v
Hejsan! |
|||
Räknas hemsida som inventarie och hur värderar man den?
En god vän ska omvandla sin EF till AB. Det behövs 50k alt inventarier för samma värde. |
|||
Hur bokför jag köp av dator och överföring mellan bankonton?
Hej |
|||
Inkomst vid årsskifte, räknas till 2012 eller 2013?
Hej, |
|||
Hur bokför man avgiften från Patent- och registreringsverket?
Hej, |
|||
Vilken summa betalar jag skatten på ?
När ens bokslut stod att företaget är 'skyldig' mig en viss summa (eget kapital) pengar och årets resultat blev vinst. |
|||
Slippa valutaväxlingsavgift från Bankerna när man startar AB.
Hej, |
|||
Sitter med bokföring i fortnox och funderar på moms på frakt
Hej! |
|||