Prenumerera
Ekonomi
Bokföra inköp m företagskort, intäkter + lön - Enskild firma
Har några frågor på nybörjarnivå. |
|||
Bokföra Google Adsense vid bokslut
Hej, Ber om ursäkt om denna fråga ställts tidigare, har försökt söka i forumet men det fungerade inte. |
|||
Kontant försäljning innan beslut om f-skatt
Hej, |
|||
Hur bokföra försäljning av förköpsbiljetter?
Hej! |
|||
Tacksam för hjälp med verifikationer på några affärshändelser
Sista sprinten för 2012 nu och har kört fast med några verifikationer som jag vore tacksam att få hjälp med. |
|||
Bokföra bensinkvitton och fakturor från radiotjänst
Kan man bokföra kvitton för bensinkostnader eller ska man bara använda körjournalen och dra av milen? |
|||
Periodiseringsfonder år 2010 42,270kr och 2011 16,338krHar en fråga om min enskilda firma. Idag omsätter jag ca 30,000 mån på försäljning av enbart tjänster. Min revisor har gjort periodiseringsfonder år 2... |
|||
Bok om utgifter man kan ta med i bokföringenKänner ni till någon bra bok om utgifter man kan ta med i bokföringen? |
|||
Bokföra utgifter i efterhandHur långt tillbaka kan man bokföra utgifter man glömt ta med i bokföringen? |
|||
Bokföring moms ideell förening?Jag arbetar på en ideell förening som ej är momspliktig. Jag har nu hittills bokfört leverantörsfakturor med moms separat men blir nu osäker om det är... |
|||
Skjuta på deklarationen mindre risk för granskningJag hörde av en kille vars förälder jobbade på SKV att om man som företagare skjuter upp inlämningen av deklarationen så minskar risken rejält för att... |
|||
underskott enskild firma
Hejsan om man får till ett underskott i deklareringen i enskild firma en firma som man haft många år. |
|||
På väg in i bokföringsdjungeln - nån som kan ge mig en machete?
God morgon! |
|||
Har jag förväxlat ingående och utgående moms?Jag har idag suttit med min bokföring hela eftermiddag till en bit in på kvällningen och har även försökt med att deklarera min enskilda firma på näte... |
|||
Fåmannsföretag- Utdelning AB 2 ägare
Hejsan |
|||
Starta bolag inom momsbefriad bransch, hur fungerar det?
Jag har vissa planer på att starta ett aktiebolag som kommer att bedriva finansiell rådgivning samt försäkringsförmedling. |
|||
Nykomling - fråga om uppstart av EF
Hej alla kunniga där ute. |
|||
Bokföra såld vara med portoSitter envist och tänker lära mig lite enklare bokföring. Har fått kläm på mycket som har med utgifter att göra men kört fast när det gäller inbetalni... |
|||
Kostnad att öka lön när man nått 50% skatt?
Hej, |
|||
Hur bokföra överföring av domäner??Nu har jag tagit ett steg närmare mitt bolag. Jag har registrerat två domäner på Loopia efter tips från kloka forumsmedlemmar. Hur går jag tillväga fö... |
|||