Prenumerera Ekonomi
Både lön och konsultarvode
Jag pratade med en kollega om en sak och vi var inte riktigt överens. |
|||
Bokföring av preliminärskatt
Hej |
|||
Kontaktfaktura
Jag erbjuder en sportkurs sedan vecka 2. Deltagare få möjlighet att betala på plats, kontant. |
|||
Problem ombildning enskild firma till aktiebolag
Hejsan! |
|||
Årsbokslutet, balanserad vinst/förlust, osv
Detta var mitt första år som jag gjorde ett årsbokslut och jag är orolig att jag har missat något. Kan någon hjälpa mig lite? Tack på förhand. 🙂 |
|||
Samarbete med företag
Hur fungerar det med skatt och bokföring om man har ett samarbete med ett annat företag. |
|||
Bokföringshjälp (små företag)Hej, jag startade mitt eget företag i mars 2011. I början fick jag hjälp i form av 10 gratis rådgivning timmar med en revisor från en näringsutvecklin... |
|||
Vilka kostnader i jan 2013 ska bokföras för 2012?
Hej hej alla företagare, jag är ny här och här kommer min första (av troligtvis många) frågor 🙂 |
|||
Bokföra förutbetald kostnad (försäkring) enskild firmaVad är det som gäller när man ska bokföra en förutbetald försäkring egentligen (enskild firma)? Den täcker ju över två räkenskapsår. Jag har hittat fö... |
|||
Förlängt räkenskapsår, verifikationsnummer
Hej! |
|||
Vän råkade föra över privatskuld till mitt AB konto
Hej! |
|||
Fått privat utgift på faktura till firman
Kan jag ta fakturan utan att bokföra den och betala den privat? |
|||
swedbank e-bokföring ingående balans inte klarSka byta över till Swedbank e-bokföring. Jag måste dock först få klar min ingående balans (tror jag det var) innan jag kan påbörja min bokföring. Den... |
|||
Onödiga klimatskadliga "kursresor" mm långt bort, vad göra?Så var det dags igen, en bekant ska på en svensk "kursresa" långt bort med flyg och hela företaget ska med. Den kan lika gärna hållas här, men med ska... |
|||
Bokslutshjälp för enskild firma
Hej! |
|||
Glömma att betala in skatt och moms?!
Hejsan. |
|||
Bokföra försäljning av köpta varor ?
Hej alla! |
|||
Bokföra Appförsäljning på Google Play med Fakturametoden
Hej! |
|||
[Nybörjare] Hjälp med bokföring, vilka kontonr mm?2012 är mitt första räkenskapsår för min enskilda firma. Jag har antecknat allting som hänt i olika dokument osv, men nu ska jag administrera det hela... |
|||
Egenavgifter 2013
Egenavgifter gällande de som har enskild firma eller är delägare i handels- eller kommanditbolag är nu spikade för inkomstår 2013. |
|||