Prenumerera
Ekonomi
Verksamhetsbeskrivning för ett litet privat aktiebolag
Jag har några frågor i anslutning till den verksamhetsbeskrivning som man anger när man startar ett aktiebolag. |
|||
Behöver hjälp med bokföring o.s.v
Hejsan! |
|||
Räknas hemsida som inventarie och hur värderar man den?
En god vän ska omvandla sin EF till AB. Det behövs 50k alt inventarier för samma värde. |
|||
Hur bokför jag köp av dator och överföring mellan bankonton?
Hej |
|||
Inkomst vid årsskifte, räknas till 2012 eller 2013?
Hej, |
|||
Hur bokför man avgiften från Patent- och registreringsverket?
Hej, |
|||
Vilken summa betalar jag skatten på ?
När ens bokslut stod att företaget är 'skyldig' mig en viss summa (eget kapital) pengar och årets resultat blev vinst. |
|||
Slippa valutaväxlingsavgift från Bankerna när man startar AB.
Hej, |
|||
Sitter med bokföring i fortnox och funderar på moms på frakt
Hej! |
|||
Både lön och konsultarvode
Jag pratade med en kollega om en sak och vi var inte riktigt överens. |
|||
Bokföring av preliminärskatt
Hej |
|||
Kontaktfaktura
Jag erbjuder en sportkurs sedan vecka 2. Deltagare få möjlighet att betala på plats, kontant. |
|||
Problem ombildning enskild firma till aktiebolag
Hejsan! |
|||
Årsbokslutet, balanserad vinst/förlust, osv
Detta var mitt första år som jag gjorde ett årsbokslut och jag är orolig att jag har missat något. Kan någon hjälpa mig lite? Tack på förhand. 🙂 |
|||
Samarbete med företag
Hur fungerar det med skatt och bokföring om man har ett samarbete med ett annat företag. |
|||
Bokföringshjälp (små företag)Hej, jag startade mitt eget företag i mars 2011. I början fick jag hjälp i form av 10 gratis rådgivning timmar med en revisor från en näringsutvecklin... |
|||
Vilka kostnader i jan 2013 ska bokföras för 2012?
Hej hej alla företagare, jag är ny här och här kommer min första (av troligtvis många) frågor 🙂 |
|||
Bokföra förutbetald kostnad (försäkring) enskild firmaVad är det som gäller när man ska bokföra en förutbetald försäkring egentligen (enskild firma)? Den täcker ju över två räkenskapsår. Jag har hittat fö... |
|||
Förlängt räkenskapsår, verifikationsnummer
Hej! |
|||
Vän råkade föra över privatskuld till mitt AB konto
Hej! |
|||