Aktuella diskussioner
Löneutbetalning till vem man vill - Fru/sambo?Hej. Vi har ett AB där den ena partnern jobbar och den andra inte gör så mycket förutom att stå som ensam ägare för företaget och sköter således det m... Kategori: Allmänt |
|||
Försäkring liten enskild firmaJag har just startat en liten trädgårdsanläggnings firma (enskilt företag, inga anställda). Vad rekommenderar ni för försäkringar? Kategori: Allmänt |
|||
Den fristående konsultens riskSom inhyrd byggkonsult är Du sårbar. Uppdraget och villkoren är fastlagt i ett avtal med uppdragsgivaren som båda signerat. Du placeras på ett projekt... |
|||
Behöver jag redovisa trots att företaget inte haft någon verksamhet första räkenskapsåret?Jag registrerade ett AB 2024-01-23 med räkenskapsår feb-jan. Har inte startat igång verksamheten förrän nu. Fick lite sm&ar... |
|||
Straffavgift bokföra fel konto?
Hej! |
|||
En värdeskapare är född - när startade du företag?
Galet inspirerande! Välkommen till "gänget" Billy och lycka till! |
|||
Hur bokför jag en annons på blocket.se - hur mycket moms?Detta borde vara enkelt men det är ju inte lätt. Jag har annonserat på blocket och betalade annonsen med min privata hemtelefon. Nu har räkningen komm... |
|||
Privat abonnemang på aktiebolag
Läste i något inlägg här på forumet att man inte kan ha privat abonnemang som aktiebolaget betalar. |
|||