Startsida

Westander Pr-byrå

Westander Pr-byrå

Artiklar av Westander Pr-byrå

PR är en förkortning på Public Relations

Därför borde fler företag jobba med pr

I mitt arbete som pr-konsult på Westander möter jag ibland företagare som är skeptiska till journalister och media. Jag har flera... Läs mer
av Westander Pr-byrå i Varumärke | 2 minuter

20 tips inför samtal med journalist

Det är framför allt via det personliga samtalet ni kan etablera relationer till journalister som är intresserade av era... Läs mer
av Westander Pr-byrå i Varumärke | 4 minuter
Konkreta råd hur du skriver en debattartikel

20 praktiska tips för att lyckas med din debattartikel

För den som vill vara en aktiv samhällsaktör är debattartikeln en bra plattform för att etablera sig som den part eller expert som... Läs mer
av Westander Pr-byrå i Varumärke | 4 minuter

PR-strategi: 10 tips om att ta tillfället i akt

Grundförutsättningen för att kunna reagera snabbt på händelser i omvärlden är att ni i förväg har diskuterat och tagit... Läs mer
av Westander Pr-byrå i Varumärke | 4 minuter

15 tips om PR-förberedelser

Strategiska förberedelser inför PR-arbetet 1. BESTÄM SYFTET Det finns olika skäl att skapa publicitet och ingen publicitet har... Läs mer
av Westander Pr-byrå i Varumärke | 4 minuter

20 praktiska tips för att skriva pressmeddelanden som väcker uppmärksamhet

Gör så här för att lyckas med ditt pressmeddelande: 1. ANVÄND LOGGAN Placera er logotyp i dokumentets sidhuvud och längst upp... Läs mer
av Westander Pr-byrå i Varumärke | 3 minuter

10 tips om sociala medier

Internet är en viktig arena för kommunikation, dialog och påverkan. Att använda sociala medier som bloggar, mikrobloggar och... Läs mer

10 tips om kriskommunikation

Företag, organisationer och makthavare kan alla råka ut för en kompakt negativ medial uppmärksamhet i en viss fråga. Då är det... Läs mer
av Westander Pr-byrå i Ledarskap | 5 minuter