Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.

Senast uppdaterad för 19 år sedan
Medlem
45

moms reg.


Nu ska jag fylla i min blankett för att söka fa skatt men ska jag någonstans också söka för att momsregga mig eller?
Medlem
45
Fattar inte frågan ska du ansöka om Moms-reg och FA Skatt samtidigt.



Den fins på Skatteverkets hemsida man kan ladda ner SKV4260 eller vad blanketen heter.



Där fins F-Skatt - FA-Skatt - Arbetargivare - Moms-reg



På samma blankett.
Medlem
45
Jag måste väl moms regga mig också väl?
Medlem
45
Nej det är ingen tvång att ha moms-reg





Du kan till exempel ha





bara F-Skatt men skiter i moms



eller bara ha Moms och skit i F-Skatten





Eller ha båda och.

fast bäst är ju att man har både F-Skatt och Moms



Men dem flesta föredrar ju F-Skatten



Dem skiter i momsen.



Momsen gör bara att företagen som betalar ut till exmepel Double

Att dem kan betala ut momsen också och inte bara själva pengarna.
Flitig skribent
720
3
Ska du driva en verksamhet som är momspliktig ska du momsregistrera dig. Någon frivillighet i detta finns naturligtvis inte
Medlem
45
Om jag förstått det rätt så kan man kryssa för både momsen och f skatt på samma blanket SKV4260??
Engagerad medlem
488
1
forexoanda skrev:
Om jag förstått det rätt så kan man kryssa för både momsen och f skatt på samma blanket


Jajamän.
Flitig skribent
589
2
Redkon skrev:
Ska du driva en verksamhet som är momspliktig ska du momsregistrera dig. Någon frivillighet i detta finns naturligtvis inte


Nej, det vore ju märkligt. Om det vore frivilligt alltså, vilket det verkar som när man läser dwmedias inlägg. Men det är, som Redkon skriver, INTE frivilligt.
Raderad användare
Raderad användare
dwmedia skrev:
Nej det är ingen tvång att ha moms-reg





Du kan till exempel ha





bara F-Skatt men skiter i moms



eller bara ha Moms och skit i F-Skatten





Eller ha båda och.

fast bäst är ju att man har både F-Skatt och Moms



Men dem flesta föredrar ju F-Skatten



Dem skiter i momsen.



Momsen gör bara att företagen som betalar ut till exmepel Double

Att dem kan betala ut momsen också och inte bara själva pengarna.




:arR: Ni bör inte lita på något den här personen säjer!

:-x :evil: Här hittar ni en hel tråd om honom och hans "metoder" på över 20 sidor: www.webmasternetwork.se/f2t15576.html
Engagerad medlem
488
1
Intressant, T Web Solutions!
Raderad användare
Raderad användare
Karin i Västergötland skrev:
Intressant, T WebSolutions!


Glöm inte att läsa HELA tråden på nu 24 sidor
Vill du delta i diskussionen?

Logga in eller registrera dig för att skriva inlägg och delta i diskussioner.