Observera: Inlägg i forumet publiceras omedelbart utan redaktionell förhandsgranskning. De omfattas därför inte av utgivningsbeviset för Företagande.se. Redaktionen kan i efterhand granska och moderera inlägg, men du som skribent ansvarar själv för innehållet.
Den fins på Skatteverkets hemsida man kan ladda ner SKV4260 eller vad blanketen heter.
Där fins F-Skatt - FA-Skatt - Arbetargivare - Moms-reg
På samma blankett.
Du kan till exempel ha
bara F-Skatt men skiter i moms
eller bara ha Moms och skit i F-Skatten
Eller ha båda och.
fast bäst är ju att man har både F-Skatt och Moms
Men dem flesta föredrar ju F-Skatten
Dem skiter i momsen.
Momsen gör bara att företagen som betalar ut till exmepel Double
Att dem kan betala ut momsen också och inte bara själva pengarna.
forexoanda skrev:Om jag förstått det rätt så kan man kryssa för både momsen och f skatt på samma blanket
Jajamän.
Redkon skrev:Ska du driva en verksamhet som är momspliktig ska du momsregistrera dig. Någon frivillighet i detta finns naturligtvis inte
Nej, det vore ju märkligt. Om det vore frivilligt alltså, vilket det verkar som när man läser dwmedias inlägg. Men det är, som Redkon skriver, INTE frivilligt.
dwmedia skrev:Nej det är ingen tvång att ha moms-reg
Du kan till exempel ha
bara F-Skatt men skiter i moms
eller bara ha Moms och skit i F-Skatten
Eller ha båda och.
fast bäst är ju att man har både F-Skatt och Moms
Men dem flesta föredrar ju F-Skatten
Dem skiter i momsen.
Momsen gör bara att företagen som betalar ut till exmepel Double
Att dem kan betala ut momsen också och inte bara själva pengarna.
:arR: Ni bör inte lita på något den här personen säjer!
:-x :evil: Här hittar ni en hel tråd om honom och hans "metoder" på över 20 sidor: www.webmasternetwork.se/f2t15576.html
Karin i Västergötland skrev:Intressant, T WebSolutions!
Glöm inte att läsa HELA tråden på nu 24 sidor