Foto, t.ex. vykort
Jag älskar att fota och jag är rätt så bra på det. Jag har funderat fram och tillbaka hur jag ska kunna tillvarata detta i en affärsidé, och jag har börjat spåna i de här riktningarna ungefär:
Är jag helt ute och cyklar, eller kan det här vara något att bygga vidare på?
Någon som har några fler idéer som man kan komplettera med? Fler användningsområden (försäljningsargument) för vykorten?
Jag tänker inte öppna någon studio, och fota bröllop och sådant - det är inte riktigt min grej. 🙂
/Peter
[li]Ut och fota bl.a. långtradare på vägar (snygga bilder), och skicka sen reklam till åkeriet där de erbjuds att köpa en canvasförstoring av bilden.[/li]
[li]Erbjud också åkeriet att köpa vykort av fotot, som de kan använda som reklam till sina kunder, eller kanske för att skicka en julhälsning till kunderna om det är en vinterbild.[/li]
[li]Åkeriet kan ju också vara t.ex. ett taxiföretag[/li]
[li]Liknande upplägg fast med fastigheter (kontor, företagsbyggnader m.m.), ta snygga bilder, skicka till företagen och erbjud canvas och/eller vykort.[/li]
Är jag helt ute och cyklar, eller kan det här vara något att bygga vidare på?
Någon som har några fler idéer som man kan komplettera med? Fler användningsområden (försäljningsargument) för vykorten?
Jag tänker inte öppna någon studio, och fota bröllop och sådant - det är inte riktigt min grej. 🙂
/Peter
peterkorkala.se - godis24.se, japanfakta.se, faktabank.se. Håller på att starta upp e-handel på godis24.se