Senaste inläggen

Stepstone - Garros söker en säljande projektledare

Driven säljande projektledare med ledar- och entreprenörs egenskaper sökes

Till ett litet bemannings- och serviceföretag som sedan 2012 arbetat inom lager, montering och bygg. Verksamheten har vuxit under 2013 och utökar nu under 2014, där nya steg tas. Med nya områden erbjuder företaget allt från reception, administration, fastighet...

Kategori: Söker/eftersöker

Projekt till callcenter

Hej har startat egen Tm-byrå och söker fler uppdrag att handskas med än vad vi har i dagsläget.

Jag och min kollega har varit i denna bransch över 4 år och även jobbat inom andra former av sälj. Så sälj är något vi kan och vet hur det ska skötas professionellt så alla parter blir nöjda.

Lägger stort fokus på kvalite...

SUF BOLAG ?

Är det någon som har erfarenhet av SUF Bolag,verkar enklare
och billigare än AB.
Tacksam för svar.

Kategori: Allmänt

UTFÖRSÄLJNING

Just nu är det utförsäljning så passa på att köpa vackra handgjorda smycken för riktigt bra priser eftersom att ALLT SKA BORT!!

Välkommen till http://artjewelry.tictail.com/

Artjewelry är en webshop i Sverige som säljer handgjorda smycken från olika smycketillverkare som befinner sig på olika platser i Uruguay. Dessa...

Kategori: Off Topic

Anställd, föräldraledig och driva eget samtidigt?

Hej på Er!

Har lite funderingar om det går att jobba, vara föräldraledig och driva eget samtidigt?
Det är så, att jag var anställd 20/6-2011 och blev fast anställd med 100% tjänst sen 1/1-2012. Efter min äldsta dotter var född (25/9-2011) är jag föräldraledig varje måndag (80% jobbar 20% föräldraledig) och jag gick ner till 7...

Kategori: Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik

Hur kan jag få finansiering och bidrag till mitt företag?

OM jag nu ska göra som jag har tänkt ett tag, starta egen firma så undrar jag lite hur jag går till väga för att få till det ekonomiska?

Jag har noll koll på detta så jag uppskattar alla svar och rekommendationer ni har.

Har fått tipset om STING och kollat in deras hemsida, de verkar ju seriösa och bra, men om det är...

Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag

Hjälp oss välja rätt

Nu har vi bestämt att vi ska starta upp ett aktiebolag inom måleriverksamhet.

Vi behöver nu hjälp att välja ett smidigt ekonomisystem som passar våra behov. Inledningsvis kommer vi att vara 3 personer som jobbar 50-100% men på sikt vill vi expandera och anställa fler målare.

Systemet ska inkludera löpande bokföring,...

Kategori: Bokföring forum, Skatter och Företagsformer

Direktavskrivning av enklare maskiner?

I mitt företag (enskild firma) erbjuder jag konsultation inom produktionsteknik, konstruktion samt kvalité.
Konkret så handlar detta ofta om att jag tar ansvaret som projektledare åt kunden.

Nu har jag märkt att projekten ofta kräver att mekaniska prototyper och små serier tas fram med mycket kort varsel, varför jag har köpt h...

Köp av Dator på Aktiebolag

Hej,

Jag driver ett aktiebolag tillsammans med två andra. Vi har kommit överens om att köpa en dator till mig som ska användas i verksamheten. Jag ska själv betala den då vi inte vill ta av företagskassan.

Hur bör vi då göra detta på smidigast sätt? Ska jag göra en insättning av aktiekapital i företaget, och sedan köp...

Kategori: Inköp

Hjälp med finansering

Jag har en färdig produkt klar att börja tillverka men..
behöver kapital till:
design,mönsterskydd ev patent,start av AB
verktygsinköp,marknadsföring.
Räknar med att kunna nå 10% av den totala marknaden
det betyder 4 000 000 st tillverkningskostnaden ligger på under 1kr
ut priset till kund ca:10 kr
P...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Driva vidare eller lägga ned?

Hej,
Jag driver en liten webbyrå med en kollega söder om Stockholm.

Min kollega har nu bestämt sig för att begära eget utträde och jag står nu i valet och kvalet att lägga ned verksamheten, göra om handelsbolaget till en enskild firma eller att driva det vidare med en ny delägare.

Så jag skulle behöva er hjälp a...

Hur bokföra varuinköp?

Hur ska bokför jag inköp av varor gjorda med privat VISA kort i min enskilda firma?

Köp av dator för enskild firma.

Hej.

Kan man föra in en i detta fallet dator som är köpt iår till en firma efter man gjort inköpet om den startas samma år som datorn är köpt ?

Jag kommer eventuellt köpa in en dator som jag hittat men jag har inte tänkt dra igång min enskilda firma förren efter sommaren, är detta OK och möjligt att göra för att kunna...

Kategori: Inköp

Lurad på Blocket!

Då var det min tur att bli lurad på Blocket! Jag är självklart väldigt besviken och kan absolut inte förstå hur en sådan person är funtad. Köpte en kontrollenhet till mitt nya kassasystem, betalade in pengarna på personens konto och efter det fick jag aldrig några svar på mejlen...

Så då började jag leta efter information om säljare...

Hur bokförs skatteåterbäring Enskild Firma

Hej har ett heltidsjobb som anställd och skulle få tillbaka ca 30.000:- enligt den förenklade deklarationen, har även enskild firma och när jag deklarerade underskottet på denna firma räknade skatteverket ut att jag kulle få tillbaka totalt ca 80.000:- hur bokförs detta?

Callcenter söker uppdrag

Hej

Jag har precis bestämt mig för en omstart för mitt callcenter företag.

Tanken är att jag ska anställa 5-10 personer, men vill först starta upp detta själv en tid!
Jag har jobbat som säljare i snart 8 år har även under denna tid varit säljchef/sälj-coach.

Så, är ni i behov av ett callcenter s...

Skall du starta callcenter?

Skall du starta ett Callcenter?

Datorer, skärmar mm.säljes som skulle passa perfekt för ett nystartat Callcenter. Jag har ett 10-tal arbetsstationer som jag vill bli av med.

Hör av er via PM

Kategori: Till salu

Investeringsråd?

Hej, jag vill investera en mindre summa pengar (5 000 - 10 000 kr).
Vilka är era bästa tips? Är inne på fonder i Robur men det kanske finns fler och bättre alternativ? Pengarna kan bindas men inte på så lång tid... max ett år.

Marmelader!

Hej!
Jag har marmelader till salu. De är gjorda på mathantverksmässigt vis. Dvs de görs endast 4 liter åt gången. Marmeladen innehåller: fikon, lagerblad, citron, pektin och socker. Varje burk innehåller 130 gram.
Ordinarie inköpspris är 25:- men nu säljer jag dessa för 19:-

200 burkar Fikonmarmelad med lagerbla...

Kategori: Till salu

Problem med faktureringen

Hej!
Har startat eget för ca 6 månader sen och jobbar som konsult. Tar betalt 600kr/timme (á pris) och har utfört 5 fakturor, alla för samma företag. Ny har mottagarens bokförare kontaktat mig, jag har räknat fel alla mina fakturor.
Jag räknade så:
6 timmar x 600kr= 3600kr
Moms 25%=900kr
Summa att betala 3600kr<...