Hej, jag söker en partner inom logistikbranschen. Jag har 7 års erfarenhet och har alla kontakter som behövs för att lyckas. Jag har även en hemsida (snygg) samt cirka 400 kunder i min kundportfölj.
Affärside:
Vi upphandlar fraktavtal med olika speditörer, inte bara dom största och välkända. Genom upphandlingen får vi...
Kategori:
Finansiering, Riskkapital och Bidrag
|
|
Hej jag skulle vilja veta vad ni tycker är jobbigast med att driva eget företag?
Det spelar ingen roll inom vilket område ni arbetar i.
Alla svar välkomnas, förhoppningsvis lite diskussion om det också!
Jag tror många skulle uppskatta om ni som är erfarna kan dela med er av era erfarenheter! 🙂
Kategori:
Allmänt
|
|
Hej Allihopa,
Eric heter jag, och jag driver bolagslistan.nu, en tjänst för att prenumerera månadsvis på alla nyregistrerade aktiebolag i Sverige. Syftet är att nå ut till alla nystartade på marknaden inom sin målgrupp. Jag har i dag ett antal nöjda kunder, och söker så klart fler.
Undrar om någon här finner detta av i...
Kategori:
Feedback
|
|
Hej jag skulle vilja veta vad ni tycker är jobbigast med att driva eget företag?
Det spelar ingen roll inom vilket område ni arbetar i.
Alla svar välkomnas, förhoppningsvis lite diskussion om det också!
Jag tror många skulle uppskatta om ni som är erfarna kan dela med er av era erfarenhet...
Kategori:
Off Topic
|
|
Hej,
Har ett AB inom konsultation. Skall skaffa nytt mobil-abonnemang och tänker Tele2.
Med fria samtal, SMS, MMS och 15 GB data, ingen bindningstid så kostar:
Privat: 239 kr exkl moms (299 inkl moms)
Företag: 449 kr exkl moms (561 inkl moms)
Inga egentliga skillnader mer än priset (ca 2.500 kr/år)...
Kategori:
Inköp
|
|
Hej,
Jag är ny på bokföring och jag behöver hjälp med att hitta rätt konto att bokföra följande mot ;
Stängselstolpar + tillbehör
Inköp fyrhjuling
Servicekostnad fyrhjuling
Har enskild firma och en momsreggad lantbruksenhet.
Tack på förhand!
Kategori:
Bokföring forum, Skatter och Företagsformer
|
|
Hej
Jag har tänkt börja hyra ut produkter. Den första produkten är en liten enhet som kopplas in till stötdämpare på cyklar. Produkten kommer skickas runt i landet till olika kunder som sedan skickar den tillbaks.
Produkten kostar ca 2500 kr i inköp för mig.
Jag har även tänkt hyra ut cykelväskor som man använde...
Kategori:
Allmänt
|
|
Hej,
Jag funderar på det här med att spara kvitton digitalt efter att en anställd rest i arbetssyfte. Jag skulle vilja ha ett system där kvittona sparas digitalt och vi slipper spara pappersoriginalen. Det finns ju flera sådana lösningar idag men nu till själva frågan.
Kan man göra på detta sätt och samtidigt följa la...
Kategori:
Juridik forum, affärsjuridik, företagsjuridik
|
|
Hej,
Jag har ett aktiebolag som jag ska sälja. Det är en bolagsaffär och jag vill sälja bolaget genom mitt nystartade bolag(också ab). Anledningen att jag vill sälja det genom ett bolag är helt enkelt för att minska skatten och kunna behålla mitt CSN. Idag äger jag aktierna i mitt bolag privat. Min fråga är nu hur jag flyttar eller säljer a...
Kategori:
Företagande över gränserna
|
|
Hej,
jag behöver lite rådgivning. I dagsläget kryper det ofta i kroppen på mig efter att få starta mitt eget företag. Jag har två saker jag skulle kunna vilja tänkas göra:
* Redovisningskonsult - jag arbetar idag med redovisning/ekonomi men är ung och absolut inte fullärd även om jag skulle klara det på sidan om mitt...
Kategori:
Affärsidéer
|
|
Skulle behöva lite hjälp med framtagande av logga till mitt företag. Ska starta webshop som med tiden möjligen kan utvecklas. Omfattningen idag kommer vara mycket liten och söker därför någon som kan tänka sig ställa upp till väl begränsad budget.
Om du är intresserad eller vill höra mer hör av dig!
Kategori:
Söker/eftersöker
|
|
För att lindra min företagar-abstinens fick jag förslag av psykoterapeuten att göra slag i sak och prova att sälja mina virkade alster.
Virkningen i sig är rena balsamet för min trasiga själ.
Till saken, jag virkar främst små (hyfsat) verklighetstrogna mjukis-djur men också kläder och accessoarer som har inspiration från sag...
Kategori:
Allmänt
|
|
TYDLIGA RUBRIKER
Att vara tydlig med vad man vill är alltid en fördel. Även i detta forum med många inlägg, man orkar inte läsa allt och missar kanske något viktigt, liksom frågeställaren missar svar. Skriv därför i rubriken vad det handlar om så slipper man lägga tid på att bläddra igenom allt (vilket knappast någon orkar). En bra r...
Kategori:
Affärsidéer
|
|
Det är inne med bakning och jag har kollat runt efter bakformar men hittar bara enstaka som stansar ut fler på en gång. Det jag söker men inte finner, kan vara som en stans att trycka mot den utkavlade degen eller som en kavel/rulle med mönster som skär ut kakorna. En affärsidé för den som är lite händig?
Kategori:
Gratis affärsidéer
|
|
Hej.
Jag är en driven 28årig tjej som bor i Västerås. Har på senare tid funderat vad jag ska göra med mitt liv.
Storm trivs i butikslivet och har väll egentligen alltid haft en liten dröm att ha något eget..
MEN, jag ha verkligen ingen aning om hur det fungerar och hur man går till väga? försökt googla, m...
Kategori:
Allmänt
|
|
Hej,
Är nystartad företagare (ensam) med AB inom IT-konsultation. Har skaffat privatvårdsförsäkring på Skandia (Lifeline).
Fakturan är på 3.700 kr och det står "avdragsrätt och förmånsbeskattning 3%)
Blir inte riktigt klok på hur jag skall bokföra detta...
Tänker så här...
Kredit - Konto: 2...
Kategori:
|
|
Jag har tyvärr en skuld hos kronofogden pga av att jag ställde mig i borgen för min bror och han stack sin väg. men men. Nu till min fråga.
Kan jag starta eget företag fast jag har skuld hos kronofogden?
Jag behöver inga lån till det jag ska starta.
om jag kan starta vad är bäst i såna fall Egen firma eller AB?
Hoppas a...
Kategori:
Affärsidéer
|
|
Tjena!
Jag redovisade att få tillbaka 1207 SEK i moms detta första kvartal (Jan-Mars) och
om jag förstått rätt så ska man lämna in denna momsredovisning senast 12:e maj.
Är det så sedan att det dröjer några veckor efter detta och man får tillbaka
sin moms (förutsatt att man har högre ingående moms) nån gå...
Kategori:
|
|
Hej!
Jag har en företagsbil som jag använder några gånger per månad privat med
egna beskattade drivmedel. Vissa månader använder jag inte alls bilen privat.
Jag har dispositionsrätt året rund dvs. den står ju i garaget. Dessutom måste jag betala bilförmån med
arbetsgivaravgift etc. Jag för inga körjournaler & u...
Kategori:
Allmänt
|
|
Hej !
Ny på forum o enmans företagre.
Jag undrar när man måste ha en aut revisor till ett AB?
Försökte läsa på Bolagsverkets hemsida men man blir
Inte klokare. Jag har ett AB o jag är den enda anställda(<3).
I år passerar jag intäkterna dvs. det som jag fakturerar för mina tjänster
3 milj(>3miljoner) o min...
Kategori:
Allmänt
|
|