Företagande Forum

Nya företag startas över en helg

Startup Sweden Götegorg 17-19 oktober
Den tredje helgen i oktober kan du vara med och anta utmaningen att gå från idé till företag på en hel...

Kategori: Nyheter

Gratis Juridikutbildning inom privaträtt

Att känna till sina juridiska rättigheter respektive skyldigheter och vart man vänder sig i olika sammanhang om man får problem hör till en av våra vi...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

Nya uppdrag sökes inom Datasäkerhet, Nätverk, Drift, Support och VPN lösningar.

Hej!
Jag är en datakonsult med starkt kundfokus och mångårig erfarenhet av inom Datasäkerhet, Nätverk, Drift, Support och VPN lösningar till insta...

Grupputveckling.se - Hitta företag som arbetar med utveckling av personal

Grupputveckling.se är en företagskatalog med företag runt om i Sverige som arbetar med utveckling av olika slag; grupputveckling, ledarskapsutveckling...

Eget ansvar eller kunna dra av?

Hej!
Nystartat företag, aktiebolag. Har varit delägare ca: 3 mån och det snurrar fortfarande. Är väldigt ny på detta, men det finns väl inga dumma...

Kategori: Allmänt

Wagging Tails

Hej!

Jag ligger precis i startgroparna för att köra igång mitt nya företag Wagging Tails, där jag kommer att arbeta med hundar och dess ägare....

Personaleffekt AB

Personaleffekt AB har följande inriktningar:

- HR konsult på kortare eller längre uppdrag:
Tex omställning, avveckling, anställning (allt f...

Äntligen till Sverige-Dragons’ Den

Äntligen kommer programmet till Sverige. Min favorit - Dragons’ Den.
Den svenska titeln blir Draknästet!
Undrar vilka som blir Drakarna?...

Att vara pappa eller mamma. Också...

I morse satt vi alldeles stilla.
Klockan tickade – som det alltid brukar – från hörnet av rummet.
Idag var det annorlunda. Jag hörde den…

Kategori: Off Topic

Leasingbil vid nystartat AB?

Brukar det räcka med kontantinsatsen som säkerhet om företaget är helt nystartat? Någon med lite erfarenhet av detta?

Tävling för kvinnliga företagare!

Hej!

Jag vill tipsa om Sveriges största tävling för kvinnliga företagare, Beautiful Business Award. Tävlingen utser Årets Företagerska och alla...

Starta eget + Anställd

Hej,

Vad säger lagen om att starta eget på fritiden som man samtidigt jobbar 100% som anställd på ett annat företag.

/
Tobias

hemarbeteskostnader

Idag är det ganska vanligt med arbete för företaget hemma men myndigheterna har inte hängt med i utvecklingen av avdrag utan man måste tyvärr allt som...

G Management - Management företag för musiker

Hej!

Jag heter Niki Gugutudis och har precis startat ett företag som har sin bas i Halmstad. Företaget heter G Management och är ett management...

Ny bärbar dator

Ska köpa en bärbar dator. Någon som har tips på vad jag ska köpa ? Vad ska datorn ha för egenskaper för att funka bäst som företagsdator ? helt enkelt...

Trädfällning, trädplockning och kapning av träd i Kronoberg

Hej!

Vi hjälper dig med trädfällning, hamling, trädplockning, allmänna transporter och kapning av träd i Kronobergs län, Älmhult kommun...

Butikskonsult i Göteborg

Regarding Retail är ett nystartat konsultföretag som helt fokuserar på detalj- och fackhandeln. Vi arbetar med 4 verksamhetsområden och ni är välkomna...

Ändring av bolagsformen

Hej! tänkte köpa in mig i ett företag men företaget har enskildfirma som bolagsform nu går det att registrera om bolagsformen till aktiebolag eller gå...

E-butik till Sveriges skönaste priser!

Hejsan gott folk,

Nu har jag och min kompanjon äntligen kommit igång, vi har länge nött på något som vi tror på skall gå runt och äntligen har...

Visitkort snabbt??

Hej
Jag har akut behov av nya visitkort.. Någon som har förslag på var någonstans i Borås eller Göteborg man kan beställa/köpa kort för omg. levera...