Företagande Forum

pantmaskin i liten butik?

hur fungerar det med pant om man har en liten butik som säljer läsk och godis och sånt?
måste man ha maskin, eller ta emot burkar? och gäller det f...

Kategori: Allmänt

Fråga ang överlåtelse av lokal

Jag funderar på att ta över en butikslokal. Vanlig månadshyra utgår, men de nuvarande innehavarna vill ha ersättning på 300tkr resp 500tkr. Vilka är r...

Kommanditbolag / Enskild Firma = ?

Hej
Har kikat runt på bl.a. nutek.se och läst om kommanditbolag samt enskild firma. Jag undrar nu vad de egentliga skillnaderna är mellan dessa för...

Produktblad

Jag söker efter ett/några gratisprogram där du kan göra egna reklamblad, sånt som man ska dela ut i brevlådor.

Någon som har några tips?

Tävling/utlottning på webbshop

Hej,

Om man har en tävling eller utlottning på sin sida finns det några regler angående detta? Ska det övervakas eller dokumenteras på något sä...

Formex?

www.formex.se

Intressant?
Jag håller som bäst på att försöka läsa mig till om det är intressant för mig eller inte / bara intressant ur kons...

Starta eget - Bu eller bä?

Har sedan en tid funderat mycket kring att starta en firma vid sidan av mitt vanliga trygga jobb. Idén är en webbshop för att sälja produkter som idag...

Uppsala Bildteknik AB - Smalfilm till DVD

1. Någon rad om Dig och Ditt företag (Om du inte idag driver eget företag så presentera gärna en kortfattad text om din företagsidé.)

Kategori: Presentera dig och ditt företag

Representation

Jag har funderat över en sak. Svaret finns säkert på SKV:s hemsida men jag kan lika gärna fråga här, ni är ju så duktiga! ;)

T. ex. en affärlun...

Beautiful Business i Aftonbladet

Aftonbladet skriver om Sofia och Frida som gjort boken...

Kategori: Nyheter

Utbildning?

En intressant fråga som kan vara kul.

Vad har ni för utbildning i grunden?
Är ni födda entreprenörer eller har ni skapat intresset för före...

FJ Trading startar inom e-handel

Tjena mors entreprenörer!

Handeln på internet bara ökar och blir allt viktigare även för små företag för att öka sin försäljning och bättra på...

Mediabyrå med djävulskt bra priser...

Hej!

Anders och Micke här. Vi driver Ondo Media, en mediabyrå i Falun.
Behöver ni hjälp med broschyrer, visitkort, annonser, logotyper, hems...

Kemikalier och utveckling

Hej!

Har under senaste tiden gått och funderat på lite saker, dock har jag en del frågetecken som ni kanske skulle kunna hjälpa mig i rätt rikt...

Ubuntus

Nu har jag kört med operativsystemet Ubuntus i snart 2 månader och kan bara konstatera
att det fungerar perfekt. Inte ett enda virus eller en liten...

Kategori: Off Topic

Avtre - Lockbee Online Backup

Avtre är ett svenskt företag baserat i Umeå.
Vi har en helt egenutvecklad lösning för backup över nätet som börjar på 89 kr / mån (2Gb), har histor...

Egen vinst?

Jag driver egen firma, det fungerar rätt så bra för tillfället, det mesta av det jag tjänar går till marknadsföring för tillfället men vid årets slut...

Enjoy consulting

- Er konsult i ekonomiska och juridiska frågor!

Enjoy consulting är en modern juristbyrå som erbjuder företagsekonomiska och affärsjuridiska lö...

Är företagande + miljöarbete framgångsrikt?

Vill rikta en fråga till alla här på forumet, exempelvis till dig som bedriver en nätbutik med begagnade kläder/prylar eller driver en annan typ av fö...

SV: Behöver du hjälp av en fotograf?

Ni varierar priserna lite på hemsidan.
På ena stället står det 300 + moms / bild och ett annat 250
http://www.bildon.se/fotografering.asp
ht...

Kategori: Off Topic