Företagande Forum

Greencity - Det miljövänliga webbhotellet

Greencity är ett miljövänligt webbhotell som har vart verksamt i ungefär ett år.

Att kalla oss webbhotell är egentligen lite fel, eftersom vi...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

23 Gears - webbutveckling på era villkor

Hej! Jag heter Steve Cook och driver 23 Gears Web Systems AB.

Kan du med handen på hjärtat säga att du vet precis vad det är som er företagshem...

Magasin Glag - Försäljare av mailingbags

Hejsan!

Jag driver en enskild firma som heter Magasin Glag.
I dagsläget säljer jag enbart mailingbags som är ett förpackningsmaterial som ma...

hjälp med telefon och svarstalonger

Några tips när det gäller att skaffa företagsnummer, eller är det bara att köpa en mobil för att svara på kundfrågor om man driver företaget hemifrån?...

Kategori: Allmänt

Hjälp med fakturering och bolagsform

Hejsan! Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig då jag känner mig lost. Ska söka hjälp men börjar här.

Jag driver en websida (naturfotografer...

Nischad.se - bloggmarknadsföring

Jag driver nischad.se, som administrerar annonsplatser på populära bloggar. Då främst inom inredningsområdet och hus & hem. Tillsammans med dessa...

Så vidrigt osmidiga de kan vara...

Måste få skriva av mig lite för det kokar över.

Håller på att regga ett nytt aktiebolag för ett spännande projekt. (Det skall in delägare så sm...

Förslag på eget vid sidan om jobbet?

Hej,
är sugen på en egen verksamhet vid sidan om min fasta anställning. Är det någon som kan rekommendera några exempel /inriktningar som innebär...

Vad innehåller denna verksamhet?

Verksamhet: Konsultverksamhet avseende företags org

(urklippt från www.allabolag.se)

Någon som kan förklara vad denna verksamhet innehå...

Hur ska jag fakturera?

Jag behöver akut hjälp!

Jag fakturerar en gång i månaden får 1000kr/vardagar och 1200kr/Helger
exkl moms 25%
Hur mycket ska jag lägga...

Mindre serier, prototyper och modeller

BA Prototypverkstad är ett företag som jobbar med produktutveckling. Företaget drivs som en enskild firma och startade våren 2004. Jag heter Björn And...

När ska jag fakturera?

Har kommit överens med en kund om att hålla tre föredrag. Vi funderade på om vi skulle göra "kursen" tillsammans eller om de skulle hyra in mig. Det b...

Utveckla dig själv och ditt företag

Ofta är det mycket att hålla reda på i både vardagslivet och i företagandet. Med en välgenomtänkt strategi och rätt struktur skapas förutsättningar fö...

Internationell Marknadsföring

Hej, jag är delägare i ett företag från Irland. Vi sysslar med marknadsföring/företagsinnovation samt har ett fastighetsdepartement som fungerar som f...

Betalningsalternativ?

När det gäller betalningsalternativ så finns ju inga tvivel att man kommer att erbjuda kortbetalning. Men jag har även tänkt att erbjuda fakturering....

Finanskris!

Fick detta med mailen idag. Tyckte den var lite kul.  :LOOOL

ps, du måste vara inloggad för att se det.

Inköpsresor?

Jag har länge funderat på att starta eget. Nu ligger jag i startgropen för att kicka igång min butik. Jag har däremot inte bestämt mig för vad jag ska...

Hur man stoppar telefonförsäljare som enskild företagare (NIX).

Jag har haft problem med säljare som ringer hem till mig och hävdar att de har rätt till detta bara för att jag är registrerad företagare. Till slut b...

Snälla hjälp!

Jag blir inte klok på detta, kan någon vänlig själ förklara hur detta ska gå till?

Ponera att jag vill sälja skor till svenska butiker dvs bli...

Förrättningsprislista

Är det någon som kan dela med sig av sin prislista som de använder när de är ute och reser längre sträckor (inom landet, men mer än en timmes bilresa...