Företagande Forum

Boktips

Jag letar efter bra böcker som lämpar sig för nyföretagare och tar upp allt från momser till A-kassa. 🙂



"Starta eget handboken"...

Kategori: Allmänt

Färre konkurser 2004

Det totala antalet företagskonkurser minskade med sju procent under 2004, enligt ITPS. Inom it-branschen var minskningen ännu kraftigare.

Kategori: Allmänt

SPCS blir Visma SPCS

Scandinavian PC Systems AB byter namn till Visma SPCS AB. Bytet är ett naturligt steg i den process som startades när SPCS år 2001 blev ett av flera f...

Kategori: Allmänt

Var det inte färre och enklare regler ni lovade?

I morgon beslutar riksdagen om att införa fler och krångligare lagregler om arbetstid ovanpå de som vi redan har. Det skapar inte fler jobb eller nya...

Kategori: Allmänt

Företagens checklista om krisen slår till

Efter Asienkatastrofen fick Svenskt Näringslivs säkerhetchef Tommy Svensson mängder av frågor från företagare. Hur gör jag för att klara av eventuella...

Kategori: Allmänt

Baltikums ekonomi går som tåget

Föreningssparbanken har presenterat årets första Östersjörapport. Banken konstaterar att tillväxten i Baltikum väntas bli omkring 6-7 procent. Däremot...

Kategori: Allmänt

företag

jag har tänkt på att starta ett företag där jag ska importera märkeskläder?

nån som kan ge förslag på bra leverantör?

Kategori: Allmänt

Företagen redo att flytta utomlands

Drygt 20 procent av Svenskt Näringslivs medlemsföretag överväger att flytta verksamhet utomlands. Närmare 200.000 jobb kan beröras, skriver Svensk När...

Kategori: Allmänt

Inköp av brev och paket?

Var hittar man brev och paket till låga priser i stockholmsområdet. De ska användas för hemskick av produkter. Någon som känner till något billigare a...

Kategori: Allmänt

Frankeringsmaskin

Jag är på jakt efter en billig frankeringsmaskin. Någon som har en på lager?

Eller är det någon som vill avråda mig från något speceiellt mä...

Kategori: Off Topic

Riksdagsman lät facket betala sonens lyxrenovering

Blir man inte irriterad när man läser sånt här?



Riksdagsmannen Ola Rask har låtit ett bolag som ägs av facket bekosta en miljonre...

Kategori: Allmänt

Ökning av brottsanmälningarna - igen

Ökning av brottsanmälningarna - igen



Skatteverket fortsätter att satsa för att bekämpa den grova ekonomiska brottsligheten. Mer ä...

Kategori: Allmänt

Omröstning!

Tänkte vi skulle ha en första omröstning bland de medlemmar som finns på forumet!

Kategori: Allmänt

Företagstradering

Hej,



Skulle tipsa alla företagare som t.ex. vill sälja / köpa / hyra ut en verksamhet, eller bara utrustningen. Man kan nu enkelt...

Kategori: Allmänt

Dropshipping?

Någon som känner till några företag som sysslar med dropshipping?



/Olle

Kategori: Allmänt

Vågar man ta ett par kunder svart?

Hej, jag vet inte alls om det blir säkra och vänliga svar på en sådan här frågan här på denna forumet, men jag gör ett försök...

Jag ha...

Kategori: Off Topic

Vilken typ av läsare är du?

Hej alla!

Jag heter Frida och är en av fem studenter från Hyper Island. Vi har ett studentprojekt där vi jobbar med en stor ekonomitidn...

Kategori: Off Topic

Entreprenörsnätverk för unga

Hej,

Jag har funderat under en tid på att starta ett entreprenörsnätverk för unga och söker folk som är intresserade av att vara med från börja...

Kategori: Allmänt

...

....

Kategori: Allmänt

Shorts - andel per storlek (S, M, L)

Hej alla företagare,

Jag håller på att sy upp en kollektion shorts. De kommer att finnas i small, medium och large. Eftersom de tre storlekarna...

Kategori: Allmänt