Prenumerera Ekonomi
BorttagenBorttagen Dubblett.. |
|||
Bokföring kostnads ersättningHej, hur bokför jag en kostnads ersättning? Debet på kostnads konton men kredit på vilket balans konto? Jag kommer betala ut denna ersättning på nästa... |
|||
Utbetalning av upplupna semlöner - sociala avgifter.
Hej på er! |
|||
Expansionsfond
Nu blev det annat med uträkningen till x-fonden. |
|||
Notis om f-skattsedel på engelska?
Ibland har jag det problemet, att en faktura inom Sverige ändå skall vara på engelska, varpå "f-skattsedel finnes!" blir lite dumt att skriva. |
|||
Hur bokför jag detta?
Hej på er! |
|||
Bokföring av moms vid importerad vara från Spanien
Hej! |
|||
Avskrivning i enskilt firma
Hej |
|||
Dunder tabbe med moms på tjänst till EU
Glad Påsk 🙂 |
|||
Redovisningen av momsen, månadsvisHej, jag har en liten fråga angående hur momsen kommer att redovisas.. Nu i dagarna så fick jag hem skatteinbetalningskorten där man ska ta upp diver... |
|||
Blankett N6
Har nu försökt att läsa på om avsättning expansionsfond och räntefördelning N6- blanketten. |
|||
Hur bokföra vid förskottsbetalning?
Jag säljer mot förskottsbetalning dvs. först när jag fått in pengar till BG eller Payson har jag en "beställning". |
|||
Hur bokföra införselmoms
Hej! |
|||
Vara anställd eller hyra in mig?Tjenare, jag har nu startat eget och gått ner på timanställning men idag fick jag erbjudande av min arbetsgivare att han skulle hyra in mig istället..... |
|||
Det slutliga egna uttaget.Nu börjar det dra ihop sig och jag har arbetat på det slutliga egna uttaget idag. Har lite problem med precis vad jag "behöver" ha med i verifkationen... |
|||
Handelsbolaget använder våra lägenheter som lokaler
Hej! |
|||
Ekonomichef eller redovisningsbyrå?Jag har just tagit över som VD i ett litet bolag. Bolagets administration och ekonomi (löner, bokföring, etc) har tidigare skötts av en person lite på... |
|||
Kontor i hemmet
Oj vad jag har missat nyttiga saker och info här på sidan, under tiden jag var borta |
|||
Bokföra lön i enmansföretagHar sökt - tycker jag - överallt efter en lätt manual för hur jag tar fram och räknar ut samt bokför min lön i mitt aktiebolag. Kan inte någon vänlig... |
|||
Deklarationsfrågor (smått och gott)Jag är 50% delägare i ett handelsbolag som omsatt kring 25-30.000 på ett år. Nu närmar vi oss deklarationen och vi undrar vad vi ska göra med våran vi... |
|||