Prenumerera
Ekonomi
Bokföring av arbetsgivaravgifter på skattekontot
Har en fundering av hur bokföringen ska göras för transaktionerna på skattekontot för arbetsgivaravgifterna. |
|||
Bokfröingsprogram för den okunnige!?
Jag behöver ett bokföringsprogram som passar den mindre kunniga! (F-skattare) |
|||
Periodiseringar?
I ett mindre bolag. Hur och vad brukar ni lägga i periodiseringar? |
|||
Pensionsinbetalning - hur bokföra???
Nu har jag stött på en ny grej att hantera och jag ber er ödmjukast om hjälp. |
|||
Hur bokförs utgift för kundens räkning
|
|||
Starta InternetcaféSnart är all planering klar, frågan är vilken bolagsform jag ska välja och varför? Annat bra att tänka på i samband när jag förverkligar min dröm? |
|||
Betatestare sökes för årsredovisningstjänst
Hej, |
|||
OrkesterbussVi har en orkester som spelat länge och har fått behov av att strama till verksamheten genom att starta ett orkesterbolag ej momspliktigt (handelsbola... Kategori: Inköp |
|||
Hjälp! Hur ska jag bokföra köpet av företaget?Vi har köpt en verksamhet, ett café med tillhörande inventarier såsom maskiner, möbler, lager men innefattar även imateriella tillgångar som goodwill,... |
|||
Några frågor
Hej! |
|||
Nystartad AB, och bokföringsfrågor...
Kommer ta några dagar innan vi får bg klart. Kunden har godkänt att betala till privat bg denna gång. Vi har org.nr och f-skatt. |
|||
offshore bolag etc.Har ett antal hemsidor, som genererar affiliate- och annonsintäkter. Jag har nu tänkt paketera dem i ett skattbefriat offshorebolag. Jag är ganska ins... |
|||
CykelFunderar på att köpa en cykel till min enskilda firma. Den skulle fungera som transportmedel i närområdet då jag gör ärenden som exempelvis post och b... Kategori: Inköp |
|||
Köpa in varor innan ab startat, hur bokföra.Vi beräknar få vårat org.nr mm nästa vecka, kommer köpa kontorsmöbler mm nu i helgen, hur ska man lägga upp det i bokföringen? |
|||
Köp av programvara från utlandetHur blir det bokföringstekniskt när jag köper programvara från utlandet som levereras elektroniskt? Programvaruföretaget finns i Norge, men fakturerin... |
|||
Köp av privatperson
Jag tänker köpa reklam plats av privpersoner på deras bilar. |
|||
Avdrag på saker köpta innan företagstart
Hej 🙂 |
|||
Kontoavstämning
Har den senaste tiden försökt klura ut varför min bokföring inte stämmer med beskedet från banken med avseende på summan i mina konton. |
|||
eget uttag skatter
Hej och hallå! |
|||
Inkomstdeklaration
|
|||