Prenumerera Ekonomi
Sätta eget märke på importerad vara
Jag har sett att man kan köpa en produkt som man sen kan sätta sitt eget märke på. Kategori: Inköp |
|||
Hur göra med bokföringen då underlag ej kommit?Exempel. Jag har uttag ur bankkontot för en flygresa som jag inte kommer få underlag till på 2 veckor. Hur bokför jag i väntan på underlag? 1940 Kredi... |
|||
tillverkande företagHar en undran hur man i ett större aktibolag med ca 300 anställda och olika tillverkningsavdelningar i företaget, tex att på ena avdelningen tillverka... |
|||
Bokföringsfrågor
Hej allihop, jag har några frågor jag hoppas kunna få hjälp med. |
|||
Mer bokföringshjälp önskas
Hej, |
|||
Bästa gratis bokföringsprogram?Känner ni till något bra/lätt gratis bokföringsprogram som finnas att ladda ner? |
|||
Kvitto men ingen skattOm man tar betalt av kund och ger denna kvittot, men varken bokför eller skattar, finns det egentligen nån chans att skv får nys om detta? om man bara... |
|||
Leverantör kräver förskottsbetalning eller bankgaranti!Hej, jag har en nystartad webbshop (aktiebolag) och har lyckats hitta några riktigt bra leverantörer (barnkläder). Nu har jag lagt beställningar på hö... Kategori: Inköp |
|||
Nybörjar -hjälp om prissättning bl.a.Är på ruta ett i företagandet. Om jag ska erbjuda en tjänst och tar 600 kr för den tjänsten. (Jag har F-skatt). Hur kan jag räkna ut vad den slutgilti... |
|||
Affärs- o kassasystem eller inte...??
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Enkla frågor angående jobb i enskild firma och moms
Hej, jag har lite frågor 🙂 |
|||
kontering
Hej! Helt ny på detta, så förklara gärna så utförligt det går med konton kredit och debit och så vidare. |
|||
Ekonomisystem IFS 7
Nån som vet var på internet där jag ev kan ladda ner demo på IFS 7? |
|||
Bokföra tillgångar som tagits upp i öppningsbalansräkningen?
Hej igen underbara hjälpande människor! :winner |
|||
Lön eller faktura?
Hej allihop, ;D |
|||
Hur bokför jag följande....Företaget har inget kontokort kopplat till företagskortet. Ägaren har fört över exempelvis 1250:- till eget konto som avser en flygresa inrikes. Som h... |
|||
Frågor kring AB
Hej! |
|||
när, i bokföringssyfte, smartast att dra igång ett företag?
Om man ser till bokföringen, och även bokslut och sådant som ska göras varje år, när är det "smartast" att starta igång ett företag? |
|||
Dra av 6% moms
Känner mig måndagstrött helt vilsen idag och hoppas på kort snabb hjälp. |
|||
Skatt på aktieutdelningOm man har en aktieutdelning enl schablonregel som innebär utdelning upp till ca 89 000 kr (i deklarationen 2008) så ska ju detta beskattas med 20% me... |
|||