Prenumerera Ekonomi
Bokföring av köp med företagskort
Halloj, |
|||
...det står 1 timme mer i debitering än som det skulle stå...Jag har fått en faktura från en leverantör och det står 1 timme mer i debitering än som det skulle stå. Leverantören bad mig att jag själv skulle göra... |
|||
Jag har råkat få sönder en vara hos min kund...Jag har råkat få sönder en vara hos min kund när jag utförde mitt arbete. Kunden beställde en ny och fick faktura på 2 000 kr inkl. moms. Jag vill er... |
|||
Prel. Dek
Nystartad enskild firma. |
|||
Köp av programvara från USA - säljaren frivilligt momsregistrerad
Hej! |
|||
Bokföring av arbetsgivaravgifter på skattekontot
Har en fundering av hur bokföringen ska göras för transaktionerna på skattekontot för arbetsgivaravgifterna. |
|||
Bokfröingsprogram för den okunnige!?
Jag behöver ett bokföringsprogram som passar den mindre kunniga! (F-skattare) |
|||
Periodiseringar?
I ett mindre bolag. Hur och vad brukar ni lägga i periodiseringar? |
|||
Pensionsinbetalning - hur bokföra???
Nu har jag stött på en ny grej att hantera och jag ber er ödmjukast om hjälp. |
|||
Hur bokförs utgift för kundens räkning
|
|||
Starta InternetcaféSnart är all planering klar, frågan är vilken bolagsform jag ska välja och varför? Annat bra att tänka på i samband när jag förverkligar min dröm? |
|||
Betatestare sökes för årsredovisningstjänst
Hej, |
|||
OrkesterbussVi har en orkester som spelat länge och har fått behov av att strama till verksamheten genom att starta ett orkesterbolag ej momspliktigt (handelsbola... Kategori: Inköp |
|||
Hjälp! Hur ska jag bokföra köpet av företaget?Vi har köpt en verksamhet, ett café med tillhörande inventarier såsom maskiner, möbler, lager men innefattar även imateriella tillgångar som goodwill,... |
|||
Några frågor
Hej! |
|||
Nystartad AB, och bokföringsfrågor...
Kommer ta några dagar innan vi får bg klart. Kunden har godkänt att betala till privat bg denna gång. Vi har org.nr och f-skatt. |
|||
offshore bolag etc.Har ett antal hemsidor, som genererar affiliate- och annonsintäkter. Jag har nu tänkt paketera dem i ett skattbefriat offshorebolag. Jag är ganska ins... |
|||
CykelFunderar på att köpa en cykel till min enskilda firma. Den skulle fungera som transportmedel i närområdet då jag gör ärenden som exempelvis post och b... Kategori: Inköp |
|||
Köpa in varor innan ab startat, hur bokföra.Vi beräknar få vårat org.nr mm nästa vecka, kommer köpa kontorsmöbler mm nu i helgen, hur ska man lägga upp det i bokföringen? |
|||
Köp av programvara från utlandetHur blir det bokföringstekniskt när jag köper programvara från utlandet som levereras elektroniskt? Programvaruföretaget finns i Norge, men fakturerin... |
|||