Prenumerera
Ekonomi
kontering
Hej! Helt ny på detta, så förklara gärna så utförligt det går med konton kredit och debit och så vidare. |
|||
Ekonomisystem IFS 7
Nån som vet var på internet där jag ev kan ladda ner demo på IFS 7? |
|||
Bokföra tillgångar som tagits upp i öppningsbalansräkningen?
Hej igen underbara hjälpande människor! :winner |
|||
Lön eller faktura?
Hej allihop, ;D |
|||
Hur bokför jag följande....Företaget har inget kontokort kopplat till företagskortet. Ägaren har fört över exempelvis 1250:- till eget konto som avser en flygresa inrikes. Som h... |
|||
Frågor kring AB
Hej! |
|||
när, i bokföringssyfte, smartast att dra igång ett företag?
Om man ser till bokföringen, och även bokslut och sådant som ska göras varje år, när är det "smartast" att starta igång ett företag? |
|||
Dra av 6% moms
Känner mig måndagstrött helt vilsen idag och hoppas på kort snabb hjälp. |
|||
Skatt på aktieutdelningOm man har en aktieutdelning enl schablonregel som innebär utdelning upp till ca 89 000 kr (i deklarationen 2008) så ska ju detta beskattas med 20% me... |
|||
AB - start
Hej, |
|||
Klädtillverkare i utlandet
Hej. Kategori: Inköp |
|||
Olika påslag, olika konto?
Hej, |
|||
Kurser?
Är det någon som vet om det finns snabbkurser att gå när man ska starta företag? |
|||
Bokföra frakt??
Jag tar ut en avgift på 55kr i frakt från mina kunder. Hur bokför jag detta?? |
|||
Avdrag
Hej, skulle bli väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig. Tack på förhand 🙂 |
|||
Köp av lagerbolag ej avdragsgillt?
Startkostnader för AB är ej avdragsgilla men vid köp av lagerbolag. |
|||
kläder, leverantör?finns det NÅGON som vet hur man går tillväga om man vill köpa in toppar, tshirts osv om man vill starta ett eget klädmärke och trycka kläder? Vart vän... Kategori: Inköp |
|||
Hantering av moms i bokslutet
Sitter just nu med mitt första förenklade bokslut i enskild firma. |
|||
Ingående Balans,
Hej, |
|||
Leverantörsförmedlingstjänster Kina - erfarenheter?Vad har ni för erfarenheter av de här tre tjänsterna? När det gäller att hitta vettiga leverantörer av önskade produkter, risk för lurendrejeri, möjli... Kategori: Inköp |
|||