Prenumerera Ekonomi
Visma SPCS och kravJag använder Visma Administration 2000 och ska skicka krav till min kund. Jag har en kravavgift på 50 kr som står specificerad på fakturan, men som in... |
|||
Momsfråga
Nån som kan reda ut en sak åt mig en gång för alla. |
|||
Pinsam felräkning i fakturaHar nyligen startat ett litet företag och skriver mina fakturor i Excel. Lyckades få fel vid summeringen av kostnaderna som var noterade i en faktura,... |
|||
Behörighet och Befogenhet, någon som kan förklara begreppen...För 15 år sedan lärde jag mig skillnaden mellan dessa men jag kan inte riktigt få till det. Någon som har koll? |
|||
Rekonstruktion, vad krävs?
Vad krävs för att man ska få göra en företagsrekonstruktion? |
|||
Representation
Apropå Representation. |
|||
VMB-försäljning till EU-land, konto?
Hej! |
|||
Ansvar vid Konkurs
Hej |
|||
Ltd erfarenheterDet erbjuds förmånliga erbjudande om att starta engelskt AB, Ltd. Har någon erfarenhet av om detta är ett bra alternativ. Fördelar nackdelar. |
|||
Beskattning vid ombildning.Om jag har en enskild firma och vill ombilda denna/"bli uppköpt" av ett nytt AB där jag är en av 2 ägare. Hur blir beskattningen för mig personligen?... |
|||
Vad Göra NäringsförbudHej har hamnat i ett riktigt dilemma det är så att jag arbetat med trafikstyrning över internet och fått min lön från USA utan att ha ett företag regi... |
|||
Avdrag för privata abonnemang och dylikt
Jag är precis i färd med att starta företag, så snart jag lyckas landa ett bra namn, med ledigt domännamn, på det. Lättare sagt än gjort. |
|||
Div frågor om kontering
Hej! |
|||
moms var tredje månadom jag momsdeklarerar var tredje månad ska jag göra som vanligt i min bokföring? Eller ska den se ut på något annat sätt? Sedan när jag ska göre det f... |
|||
Skatteåterbäring
Hej! |
|||
HJÄLP
Utgifter 76 990 exkl moms |
|||
bokföra
Om jag bokför för hand måste jag skriva kassa/bank moms+ moms- osv |
|||
Ekonomisk Förening, någon som har koll?
Vad är fördelarna resp. nackdelarna med en ekonomisk förening. Om man jämför med ett Handelsbolag. |
|||
Får man göra så här?
I ett ab. |
|||
Bokföra fraktkostnad på rätt (kostnads) konto
Hej! |
|||