Prenumerera
Ekonomi
Kvitta förlust i näringsverksamhet mot reavinst?
Hej, |
|||
Försäljning av inventarier till annat bolag
Hej! |
|||
Skapa artikelnummerJag har inte så brett sortiment, men vad jag brottas med är att alla inte har det minnet man kan behöva ibland (jag dömer inte, mitt är på sämre nivå)... Kategori: Inköp |
|||
Mer avskrivningar ...Sitter och glor på en avskrivningsbilaga för inventarier där man använt sig av kompletteringsregeln men istället för jämna 20% intervall så har man vi... |
|||
Register över grossister och/eller tips på grossist för hudvård
Hej på er, Kategori: Inköp |
|||
Bokföring: Sälja en fodran till annat bolag
Hej! |
|||
Finansiering av mitt företag
Hejsan allihopa! Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Registreringsskylt med företagsnamn
På vilket konto bokför man köp av en registreringsskylt med företagsnamnet, kostnad 6000 kr, enskild firma? Skylten avser reklam för företaget. |
|||
Skatt i ensklid firma
Hur ska man räkna ut sin skattekostnad i en enskild firma om man har dessa förutsättningar? |
|||
Svårt att sköta bokföringen själv?
Sitter och har fruktansvärt ont i magen just nu. 🙁 |
|||
min uppdragsgivare betalar en del av hyran, skall denn bokas som sidointäkt?
Hej, |
|||
EU skattenummer = ingen moms?
fakturera ett företag i tyskland och la som vanligt på momsen men fick detta som svar. |
|||
Avskrivninngar mm
Jag har köpt inventarier för 241 250 kr inkl moms, det vill säga 193 000 tusen kr exkl moms. Jag vill skriva av de på 10 år. |
|||
moms på frakt?
Har inte tänkt på det förut men är det moms på frakt? |
|||
Studerande företagare
Hej! |
|||
Bokföra bilförmån som lön
Jag har en fråga som rör 3:12 regeln och möjligheten för företag att bokföra bilförmånen som lön. |
|||
Att samarbeta genom en ekonomisk förening?Vi är några vänner, med varsina enskilda tjänsteföretag med kompletterande kompetenser, som har tänkt att gå ihop under samma flagg. Vissa jobb kommer... |
|||
Hur bokföra uttag av inventarier?
Hej! |
|||
Bokföra fastighetsköp
Hej, |
|||
Startdatum för bokföringen?
Hej, |
|||