Prenumerera
Ekonomi
Bokföra bilförmån som lön
Jag har en fråga som rör 3:12 regeln och möjligheten för företag att bokföra bilförmånen som lön. |
|||
Att samarbeta genom en ekonomisk förening?Vi är några vänner, med varsina enskilda tjänsteföretag med kompletterande kompetenser, som har tänkt att gå ihop under samma flagg. Vissa jobb kommer... |
|||
Hur bokföra uttag av inventarier?
Hej! |
|||
Bokföra fastighetsköp
Hej, |
|||
Startdatum för bokföringen?
Hej, |
|||
Kund betalat in för mycket - hur bokföra?
Det står still i skallen på mig idag...hur ska jag bokföra detta: |
|||
Försenad faturering
Hej! |
|||
Köp av dator vid avveckling av aktiebolag.
Hej! |
|||
Enkel Fråga
|
|||
Visma SPCS och kravJag använder Visma Administration 2000 och ska skicka krav till min kund. Jag har en kravavgift på 50 kr som står specificerad på fakturan, men som in... |
|||
Momsfråga
Nån som kan reda ut en sak åt mig en gång för alla. |
|||
Pinsam felräkning i fakturaHar nyligen startat ett litet företag och skriver mina fakturor i Excel. Lyckades få fel vid summeringen av kostnaderna som var noterade i en faktura,... |
|||
Behörighet och Befogenhet, någon som kan förklara begreppen...För 15 år sedan lärde jag mig skillnaden mellan dessa men jag kan inte riktigt få till det. Någon som har koll? |
|||
Rekonstruktion, vad krävs?
Vad krävs för att man ska få göra en företagsrekonstruktion? |
|||
Representation
Apropå Representation. |
|||
VMB-försäljning till EU-land, konto?
Hej! |
|||
Ansvar vid Konkurs
Hej |
|||
Ltd erfarenheterDet erbjuds förmånliga erbjudande om att starta engelskt AB, Ltd. Har någon erfarenhet av om detta är ett bra alternativ. Fördelar nackdelar. |
|||
Beskattning vid ombildning.Om jag har en enskild firma och vill ombilda denna/"bli uppköpt" av ett nytt AB där jag är en av 2 ägare. Hur blir beskattningen för mig personligen?... |
|||
Vad Göra NäringsförbudHej har hamnat i ett riktigt dilemma det är så att jag arbetat med trafikstyrning över internet och fått min lön från USA utan att ha ett företag regi... |
|||