Prenumerera Ekonomi
Bokföra utgifter i efterhandHur långt tillbaka kan man bokföra utgifter man glömt ta med i bokföringen? |
|||
Bokföring moms ideell förening?Jag arbetar på en ideell förening som ej är momspliktig. Jag har nu hittills bokfört leverantörsfakturor med moms separat men blir nu osäker om det är... |
|||
Skjuta på deklarationen mindre risk för granskningJag hörde av en kille vars förälder jobbade på SKV att om man som företagare skjuter upp inlämningen av deklarationen så minskar risken rejält för att... |
|||
underskott enskild firma
Hejsan om man får till ett underskott i deklareringen i enskild firma en firma som man haft många år. |
|||
På väg in i bokföringsdjungeln - nån som kan ge mig en machete?
God morgon! |
|||
Har jag förväxlat ingående och utgående moms?Jag har idag suttit med min bokföring hela eftermiddag till en bit in på kvällningen och har även försökt med att deklarera min enskilda firma på näte... |
|||
Fåmannsföretag- Utdelning AB 2 ägare
Hejsan |
|||
Starta bolag inom momsbefriad bransch, hur fungerar det?
Jag har vissa planer på att starta ett aktiebolag som kommer att bedriva finansiell rådgivning samt försäkringsförmedling. |
|||
Nykomling - fråga om uppstart av EF
Hej alla kunniga där ute. |
|||
Bokföra såld vara med portoSitter envist och tänker lära mig lite enklare bokföring. Har fått kläm på mycket som har med utgifter att göra men kört fast när det gäller inbetalni... |
|||
Kostnad att öka lön när man nått 50% skatt?
Hej, |
|||
Hur bokföra överföring av domäner??Nu har jag tagit ett steg närmare mitt bolag. Jag har registrerat två domäner på Loopia efter tips från kloka forumsmedlemmar. Hur går jag tillväga fö... |
|||
Starta lagerbolag eller vanligt aktiebolag - Skillnad?
Hej! |
|||
Betala företagets fakturor med privata pengar
Hejsan, |
|||
Nystartat företag - från vilken dag kan jag göra inköp?
Hej, Kategori: Inköp |
|||
Bokföra bankkostnader med moms, vilka konto?
Hej, jag driver enskild firma och prenumenerar på Swedbanks onlinebokföringstjänst. |
|||
Vad händer om man kursar i ett aktiebolag och man har lån?
Hej. |
|||
SGI som egen företagare och anställd samtidigtJag undrar hur man räknar ut Sjukpenninggrundande inkomst när jag har timanställning på ca 50% och driver eget där jag fakturerar ca 20 000kr/månad. J... |
|||
Ännu en köpa bil fråga...Jag har försökt lästpå om vad som skulle bli bäst för mig när jag ska köpa bil till min firma, jag har förstått att det spelar väldigt stor roll på hu... Kategori: Inköp |
|||
Enskildfirma med negativt resultatFunderar på att starta en enskildfirma där jag kommer bedriva min hästverksamhet. Det är en firma som antagligen kommer gå minus ganbska länge då det... |
|||