Prenumerera Ekonomi
Vad funkar för en enmansföretagare ?
Hej, |
|||
delägare AB
Hej |
|||
Sälja åt kund
Hej. |
|||
Bokföring av transaktioner på mitt VISA kortPå mitt företags första VISA faktura gjorde jag misstaget att göra en inbetalning av skulden från bankkontot trots att denna skulle regleras via autor... |
|||
Lägga ner företag
Då är det så att jag och min partner inte har tid att driva vårt företag och de senaste 3 månaderna har vi inte drivit någon näringsverksamhet. |
|||
Dra av huset på företaget?
Om man köper eller bygger ett hus till företaget som det betalar, hur snabbt kan man dra av det på skatten? |
|||
Bokföra privat utlåning Handelsbolag
Hej, |
|||
Slutlig skatt, omräkn 2011, + vid taxering 2012
Hej! |
|||
Giltigt verifikat för avdrag?
Hej, hoppas jag uttryckt mig korrekt i rubriken. |
|||
Akut hjälp! Lagervärde! Balans!Jag sitter med årsredovisningen för första gången och har ej revisor. Har ett lager och fattar inte hur balansräkningen ska gå jämnt ihop med det? Hur... |
|||
Inköp KinaKöper in en del produkter från Kina till min butik. Betalar ingen moms eller tull på detta. Hur bokför jag för att det skall bli rätt? |
|||
Räcker det med F-Skatt?
Hejsan, |
|||
Diff mellan Tillgångar och Eget kapital o skulderHej, i min förenklad bokslut summa Tillgångar stämmer inte med summa Eget Kapital och skulder, har vänt upp och ner alla siffror, insättningarna, utta... |
|||
Kan ett företag köpa en insatslägenhet?
Hej! |
|||
Många avdrag eller hög SGI inför föräldraledighet?
Hej, |
|||
Några olika frågor - Sparade vinnarmail,utskrifter,fakturor...
Har några olika funderingar som jag behöver reda ut. |
|||
Kvarskat eller återbäring?
:o Snälla kan någon hjälpa mig jag har googlat utan resultat och skatteverket är nästintill omöjliga att nå nu. |
|||
Bokföring och deklaration av resor i enskild firma
Hej, |
|||
Lagervärde år 2
Hej! |
|||
Minskat lagervärde, påverkas vinst?Om man har ett lagervärde som är lägre än förra årets, vad "händer" då i deklarationen och påverkas vinsten? Ex. År 1 lager 10 000 kr, år 2 lager 5 00... |
|||