Prenumerera
Ekonomi
Bokföring av transaktioner på mitt VISA kortPå mitt företags första VISA faktura gjorde jag misstaget att göra en inbetalning av skulden från bankkontot trots att denna skulle regleras via autor... |
|||
Lägga ner företag
Då är det så att jag och min partner inte har tid att driva vårt företag och de senaste 3 månaderna har vi inte drivit någon näringsverksamhet. |
|||
Dra av huset på företaget?
Om man köper eller bygger ett hus till företaget som det betalar, hur snabbt kan man dra av det på skatten? |
|||
Bokföra privat utlåning Handelsbolag
Hej, |
|||
Slutlig skatt, omräkn 2011, + vid taxering 2012
Hej! |
|||
Giltigt verifikat för avdrag?
Hej, hoppas jag uttryckt mig korrekt i rubriken. |
|||
Akut hjälp! Lagervärde! Balans!Jag sitter med årsredovisningen för första gången och har ej revisor. Har ett lager och fattar inte hur balansräkningen ska gå jämnt ihop med det? Hur... |
|||
Inköp KinaKöper in en del produkter från Kina till min butik. Betalar ingen moms eller tull på detta. Hur bokför jag för att det skall bli rätt? |
|||
Räcker det med F-Skatt?
Hejsan, |
|||
Diff mellan Tillgångar och Eget kapital o skulderHej, i min förenklad bokslut summa Tillgångar stämmer inte med summa Eget Kapital och skulder, har vänt upp och ner alla siffror, insättningarna, utta... |
|||
Kan ett företag köpa en insatslägenhet?
Hej! |
|||
Många avdrag eller hög SGI inför föräldraledighet?
Hej, |
|||
Några olika frågor - Sparade vinnarmail,utskrifter,fakturor...
Har några olika funderingar som jag behöver reda ut. |
|||
Kvarskat eller återbäring?
:o Snälla kan någon hjälpa mig jag har googlat utan resultat och skatteverket är nästintill omöjliga att nå nu. |
|||
Bokföring och deklaration av resor i enskild firma
Hej, |
|||
Lagervärde år 2
Hej! |
|||
Minskat lagervärde, påverkas vinst?Om man har ett lagervärde som är lägre än förra årets, vad "händer" då i deklarationen och påverkas vinsten? Ex. År 1 lager 10 000 kr, år 2 lager 5 00... |
|||
Hur bokför jag inköpet av bilen?
Hej,med förhoppning om att få snabb hjälp då jag skall deklarera moms om ett par dagar. |
|||
Bokföring av moms arbetsgivaravgift skatt i samband m årsskifte
Hej,skulle behöva hjälp med bokföringen av momsfordran, arbetsgivaravgifter och personalskatt för december månad i samband med årsskifte. |
|||
Hur bokför man inköp av Holidayphone sim
Hej, |
|||