Driva och Utveckla Företaget

Danskläder - Leverantörer?

Hej

Jag behöver komma i kontakt med billiga leverantörer inom dansmode. Söker import av moderna danskläder: disco, jazz, hiphop mm för försä...

Kategori: Företagande över gränserna

Importera badskum/badolja och liknande?

Hallå!

Finns det någon som kan tipsa av levrantörer av badskum/badolja/badsalt och liknande produkter av lite lyxigare form?

Har k...

Kategori: Företagande över gränserna

Enskild firma eller aktiebolag vid import, Export ??

Hej, jag undrade om vilken bolagsform är lämpligast om man ska importera eller exportera varor till och från utlandet? Någon som mer kunskaper kring...

Kategori: Företagande över gränserna

Reklamsäljare Sökes

Sveriges Webradioförening Söker reklamsäljare.



S.W.R.F Söker dig som har meriterade kunskaper i telefonförsäljning.
...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Hjälp!, Import från USA...

Hejsan..



Jag håller på och utformar min affärsidé och har en del frågor som jag febrilt letat svar på ett tag nu, och hittade av...

Kategori: Företagande över gränserna

Ett par platser för er som sysslar med boende och turism

Upptäckte det var stor efterfrågan på lägenheter i Göteborg och åtog mig därför att sätta upp ett forum för bostadssökande samt fastighetsägare. Möjli...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Export av tjänst till USA

Hej!



Jag bor just nu i USA och är fast anstsälld på ett företag här. Planerar att flytta till Sverige om 2 månader och min chef v...

Kategori: Företagande över gränserna

Sy upp kläder i Thailand

Är det någon som vet hur man kan få kontakt med fabriker i Bangkok som syr upp egen designade kläder m.m.?

Kategori: Företagande över gränserna

Dropshipping inom EU

:?: Jag och en kollega har fått tag i en intressant hälsoprodukt som vi vill importera från ett EU-land till Sverige. Nu funderar vi på detta med drop...

Kategori: Företagande över gränserna

Importera spel och manga?

Finns det någon lag eller någonting annat som gör att man inte får importera spel innan de kommer ut i Sverige utan att bli stämd?


Kategori: Företagande över gränserna

Importera kläder - lönsamt?

Jag tycker det verkar vara så att många importerar kläder o säljer. Är det så bra marginaler på det eller vad är det som gör det så eftertraktat? Elle...

Kategori: Företagande över gränserna

Alkoholreklam

Någon som vet hur det ligger till med annonsering av alkoholprodukter på en hemsida som ligger på en svensk server. Lagligt?

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Frilansande återförsäljare

hejsan,

vi ska snart bli huvudimportör för en viss klädesmärke. nu funderar vi att bearbeta svenska marknaden genom att binda återförsäljare...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Import licens??

Nån som vet om man måste ha någon form av tillstånd/licens för att ta in kläder från tex USA. Finns ett stort företag som säljer Märkeskläder(Alla pro...

Kategori: Företagande över gränserna

Import från Tyskland.

Hej hej,



Jag har hört att man kan köpa varor containervis i Tyska hamnar, från t.ex. asien. Det ska tydligen finnas förmedlare dä...

Kategori: Företagande över gränserna

import ifrån USA

Hej !

Jag tänkte importera lite skateboards från USA. Har aldrig importerat något innan. Någon som har några erfarenheter ? Vad bör man tänk...

Kategori: Företagande över gränserna

Garantier m.m. vid import?

Hur fungerar det med garantier, returer osv när man ska importera exempelvis en moped från japan? Kan ju bli lite krångligt o dyrt om man måste skicka...

Kategori: Företagande över gränserna

Gratis annonsering på Berunda

Nu får alla småföretagare gratis annonsering på Berunda. Annonsformatet är 160x160 pixlar och reklamen kommer ligga i högerspalten. Jag vill inte ha n...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Hur mycket kostar det att köpa någons webbsida?

Jag är lite nyfiken på vad webbsidor har sålts för under senaste tiden. Utifrån detta kan man ju se ungefär vad man kan tänkas hamna om man vill köpa...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Importera kläder - från Canada eller från Norge

hej alla,

jag har hittat en canadiensisk tillverkare av fina kläder som jag vill sälja via min webshop. jag tog upp kontakt med tillverkaren...

Kategori: Företagande över gränserna