Driva och Utveckla Företaget

Pausen i fotbollsmatcher

Jag gör research på vad det finns för marknadsföring i pauserna på fotbollsmatcher och liknande evenemang? Har du sett något speciellt arrangemang som...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Moms vid export o import?

Hur fungerar det med moms vid import och export. Skulle gärna vilja ha det förklarat för mig på ett bra sätt en gång för alla. Någon som är insatt i d...

Kategori: Företagande över gränserna

varor

hejsan.

om jag vill sälja ex lite kläder, smycken, och assocearer vart vänder jag mej? hur hitta grossist/leverantör?

Kategori: Företagande över gränserna

Vanlig post eller mail?

Vilket är bäst och mest seriöst om man ska börja sälja något exempelvis till företag?

Några ideér?

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Sökes: Företagare som vill marknadsföra sig gratis

Hej



I dagarna släppte vi en något uppfräschad dindator.nu.

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Fakturering/tid

Är det någon som kan svara på hur länge efter arbete för en privat person är avslutat som man kan skicka ut faktura för jobbet...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Sponsor till Greenday.se

Hejsan allihopa. Just nu har ni som tex har ett bra webbaserad företag chansen att marknadsföra er lite extra bland folk, framför allt yngre sådana. N...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Blufföretag?

Alla dessa bluff företag som härjar runt och drar in en massa pengar blir man ju så irriterad på. Förstår inte hur de lyckas? De måste vara väldigt du...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Någon som exporterar här?

Det är mycket snack om att importera produkter! Men jag undrar om det finns någon här på forumet som exporterar produkter?



Kan va...

Kategori: Företagande över gränserna

Tips på webbyråer

Söker tips om webbyråer som skapar företags logotyper gärna till fast pris :?:

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Namnförslag?!

Jag och min väninna (Mija Månsson & Magda Kwapisz) ska tillsammans starta en internetbutik där vi ska sälja kläder som vi själva har designat.
...

Kategori: Feedback

Tidning om företagande?

Någon som känner till nån tidninga som handlar om starta eget, företagande m.m. ??

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Någon som syr upp självdesignade kläder?

Jag och min väninna ska starta en internetbutik där vi ska sälja kläder som vi själva designat. Vi behöver dock någon som kan sy upp dessa till oss.

Kategori: Företagande över gränserna

Utlandsbankkonton och Offshorebolag

Läs mer på www.kundsida.nu



För dig som jobbar mycket internationellt så bildar vi utlandsbankkonton, med hög banksekretess om så...

Kategori: Företagande över gränserna

Kurser i försäljning?

Någon som känner till några bra kurser i försäljning?

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Import av mp3 spelare m.m

Är det någon idé att försöka sälja sådant? Finns väl redan så många som gör det eller! Och priserna är ganska pressade. Vad anser ni?

Kategori: Företagande över gränserna

Prissättning

Kan någon hjälpa mig med följande: Ungefär vad kostar det att köpa adresser till en bestämd målgrupp för ett utskick med direktreklam? tex 1000 st adr...

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

Anställa på provision?

Vad gäller när man anställer en försäljare på provision?

Är det något speciellt man ska tänka på?

Kategori: Försäljning och Marknadsföring

hämta varor ifrån hemlandet

hej....



ursprungligen är jag ifrån Kurdistan i Irak ... Nu bor jag i Sverige, jag studerar i gymnaiset och läser entreprenörs pr...

Kategori: Företagande över gränserna

importera mp3 från Kina ?

hej....

Vi är 3 st killar som ska importera mp3 från kina ...och frågan är:

är det tull ?

och har de nån hemsida eller...

Kategori: Företagande över gränserna