Frankeringsmaskin

34
Jag är på jakt efter en billig frankeringsmaskin. Någon som har en på lager?

Eller är det någon som vill avråda mig från något speceiellt märke?
ar något nytt på gång...
507
1
Hej Naredi! Välkommen till foumet! [br] [br]Jag har ingen frankeringsmaskin till salu men jag såg ett par på Blocket: [br] [br][url]http://www.blocket.se/search?q=frankeringsmaskin&caller=abl_s&l=0&city=0&category=0&where=3[/url] [br] [br]/Danne
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
34
Jag går in på annonsguiden.se (listar blocket och andra sidor) nästan varje dag och kollar. [br]Jag har hittat en för 4800 kr inkl. moms vilket är ok. Men eftersom att jag inte har någon som helst koll på frankeringsmaskiner avvaktar jag och jämför priser ett tag till. [br] [br]Ingen som är expert på frankeringsmaskiner?
ar något nytt på gång...
9
Är tyvärr ingen expert på området, men jämfört med alla andra priser jag har sett så ser det där ut att vara riktigt bra.
ikael Söderström
[email protected]
http://www.czdesign.se
507
1
Har du hittat någon frankeringsmaskin ännu? [br] [br]/Daniel
Billiga solglasögon - www.trendystuff.se
www.spaweekendhotell.se - Spa portal
50
Hur många brev om dagen skall den klara? [br] [br]Om du skickar mellan 10-20 brev om dagen så rekommenderar jag att köpa en ny. Frankotyp postalia är ett märke som jag har god erfarenhet utav. Deraas lilla modell ligger dessutom bra till i pris. 7900:- + moms tror jag. Carl Lamm är agent för dem i Sverige
34
Det blev en hyrmaskin trots allt. Den kommer att kosta ett par tusen om året men det får det vara värt. Nu slipper jag bry mig om att ha rätt valörer i frimärken hemma :) Desutom får jag ju ca 10% lägre pris på portot.
ar något nytt på gång...
35
Var hyr du den någonstans? Hur kommer det sig att du får lägre pris på portot?
50
Alla som har frankeringsmaskin hos får samma rabatt på portot. Anledningen till det är dels för att hjälpa till att täcka upp kostnaden för frankeringsmaskinen eftersom det annars inte skulle finnas lika många maskiner ute. Posten föredrar frankostäplad post eftersom den kräver mindre hantering. Men största anledningen till rabatten är att man förskottsbetalar portot.
35
Ok, då är jag med! Tack för svaret!
34
För er som får tankar på att hyra en maskin så kan jag ge er några tips. [br]Det lägsta priset (månadskostnaden) jag hittade var PitneyBowes. De har tyvärr ganska mycket dyrare patroner men eftersom att jag bara skickar ca 50 brev/månd har jag inte råd med en högre månadsavgift. [br]Jag lyckades även pruta ner priset hur mycket som helst. :) Värt att veta att det går...
ar något nytt på gång...
4
Hej! [br] [br]Jan Stenholm heter jag och är säljare på Pitney Bowes. [br]Ni som är intresserade av frankeringsmaskin kan ringa [br]mig om ni har frågor på nummer 08-555 99 313 [br]eller e-posta på [email protected] [br] [br]Är ni flera här som är intresserade så kan jag ordna [br]mängdrabatt och lite lull lull, maila mig i så fall och hänvisa till mitt inlägg här! [br]Bästa är att hyra maskin så man är flexibel t.ex. om brevmängden [br]förändras eller att ett företag läggs ner. [br] [br]Mvh, [br]Jan Stenholm, säljare på Pitney Bowes [br] [br]Naredi >> Tryckkostnaden hos oss ligger ungefär lika med konkurrenternas maskiner, men du kanske syftar på en vassare maskin från oss med högre [br]hyra och lägre tryckkostnad?
50
Som säljare av Frankotyp Postalias frankeringsmaskiner så hävdar jag med en dåres envishet att vår minsta maskin har en lägre tryckkostad än Pitney Bowes lilla. :D . [br] [br]Någon sa tidigare att en maskin gick att pruta ner hur mycket som helst. När jag hör det så reagerar jag väldigt negativ. Hur reagerar ni andra? JAg menar då att om priset går att pruta ner hur mycket som helst så känns inte säljaren seriös. [br] [br]VAd tycker ni andra?
4
Lomonosov >> Pajkastning undanbedes. [br] [br]En färgpatron för den maskin du talar om(Frankotyp Postalia MyMail) kostar 1150:- och räcker för ca 3700 tryck, detta blir ca 31 öre per tryck. [br]4 patroner till Pitney Bowes minsta maskin(PersonalPost) kostar 1275:- och räcker totalt för ca 6000 tryck, alltså ca 21 öre per tryck. [br] [br]Frankotyp Postalias mindre maskiner är bra och fyller sin valda funktion precis som Pitney Bowes maskiner till ungefär likvärdiga priser.
50
Pitey Bowes>> [br]Nu var det inte menat som pajkastning utan mer som ett litet skämt. Därav mina ordval och smileyn.
4
Lomonosov >> Inga problem :-) [br] [br]Pitney Bowes har nu släppt en ny frankeringsmaskin, DM50 heter den, har inbyggd våg samt uppdatering av portotariffer och reklamtryck via telejacket (ingår i serviceavtalet), denna ska ersätta vår minsta maskin PersonalPost. Rekommenderas från 1-20 brev/dag [br] [br]Dessutom jobbar den ca dubbelt så snabbt som PersonalPost. [br] [br]Vi har ett lanseringspris på den på 245:-/månaden med fullserviceavtal och fria uppdateringar! Hör av er om ni är intresserade så kan jag skicka en broschyr.
2
Hej, [br]Vi funderar på att skaffa en frankeringsmaskin men jag förstår inte hur det ska kunna vara lönsamt. Om en maskin kostar t ex 149:- i månaden att hyra o man tjänar ca 40 öre per frankering så innebär det ju att man måste skicka minst 373 brev för att det ska löna sig. Har jag rätt eller fel, vet inte om jag räknar/tänker rätt!?
34
Beror på hur mycket dina brev väger. [br]Skickar du många tunga brev behöver du inte skicka lika många brev per månad.
ar något nytt på gång...
2
Skickar mest med 2 porton, dvs 11:-, vilket innebär ca 10 kuvert om dan för att det ska löna sig?
50
Visst kan du tjäna på den. Du slipper åka iväg för att köpa frimärken. Du frankerar alltid rätt (om man använder inbyggd prototabell och våg) och man behöver inte ha flera valörer av frimärken hemma om man skickar olika typer av brev. Det jag menar är att smidigheten är värt mycket för många.
4
Som Lomonosov säger så blir det en enklare hantering, i min värld är frankeringsmaskin lika självklart på kontoret som fax och kopiator (dessa tjänar man inte heller några pengar på). [br]Att slippa jaga frimärken och få rätt porto på kuverten mm är väldigt bekvämt, dessutom kan man ju få sin firmalogga/kontaktuppgifter automatiskt på kuverten via maskinen, där kan man spara på att slippa beställa från tryckeri. [br] [br]Det är ytterst få företag som tjänar några pengar på frankeringsmaskin.
37
Frankeringsmaskiner är för långsamma. Och så pajar dom hela tiden.
50
Då har du haft en Pitney Bowes :roll: [br] [br]Köp en Frankotyp Postalia istället :roll: [br] [br]Skämt åsido. De flesta frankeringsmaskiner brukar hålla väldigt länge. Förmodligen har du haft otur.

Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. för att registrera dig som medlem.