När du registrerar dig som medlem på Företagande.se godtar du dessa medlemsvillkor. Du är själv ansvarig för att ditt uppträdande är i enlighet med medlemsvillkoren och gällande svensk lagstiftning.
Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande, sexuellt anspelande eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag. Om du bryter mot detta kan det leda till att du blir permanent avstängd och din Internetleverantör kontaktas. Varje meddelandes IP-adress sparas för att stärka detta vid eventuellt missbruk. Du går med på att webbmaster, administratör och moderatorer har rätt att ta bort, ändra, flytta eller stänga vilka inlägg som helst, när som helst. Som en användare går du med på att all information som du skrivit in sparas i databasen. Den informationen kommer inte att distribueras till någon tredje part utan ditt samtycke. Webbmastern, administratören eller moderatorer kan inte hållas ansvariga vid intrångsförsök som kan leda till att data stjäls.
Som medlem får du även vårt nyhetsbrev med artiklar och erbjudanden. Om du önskar kan du enkelt avregistrera dig från detta nyhetsbrev. I övrigt används e-postadressen bara för att aktivera din registrering, och för att skicka ett nytt lösenord till dig om du råkar glömma det.
När du registrerar dig på forumet godkänner du samtidigt att de uppgifter som du lämnar behandlas i enlighet med personuppgiftslagen.
Copyright
Allt material på Företagande.se är skyddat enligt lagen om upphovsrätt. Det gäller allt innehåll på webbplatsen, som exempelvis artiklar, texter och grafik. Du kan använda material från webbplatsen för privat, men icke kommersiellt bruk. Du får publicera artiklar förutsatt att du länkar tillbaka. Ange vänligen källa om du citerar. Är du osäker på vad som gäller är du välkommen att kontakta oss.
Cookies och cookiehantering
Företagande.se använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på användarens dator, för att sedan hämtas upp av servern när användaren åter besöker sajten.
En cookie innehåller ingen personinformation. Vill du inte tillåta lagring av cookies på din dator kan du stänga av funktionen i din webbläsare. Inga cookies kommer då att sparas, men vissa delar av denna webbplats kommer då kanske inte att fungera korrekt.
Disclaimer
Material som publiceras på Foretagande.se är endast avsett som allmän information och skall inte ses som professionell rådgivning. Det finns risk att innehållet inte är uttömmande eller helt uppdaterat. Användandet av material på denna hemsida sker på användarens egen risk. Foretagande.se ansvarar inte för och har inga förpliktelser i förhållande till material på hemsidan eller material på annan hemsida med länk till eller från denna hemsida. Genom att klicka på " Jag har läst och accepterar villkoren " går du med på att bindas till dessa villkor.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
St1 - rabatt på drivmedel.
Med flera.
Varför bli medlem?
Det kostar inget
Bli skribent
Få ett riktigt vasst nyhetsbrev
Ladda ner mallar
Delta i diskussionsform
Rabatter hos Circle K, Sendify, Samsung, St1, mfl.
Circle K - rabatt på drivmedel.
Sendify - troligen Sveriges bästa fraktavtal.
Samsung - exklusiva erbjudanden, upp till 30% rabatt.
Det har jag också undrat ett tag så jag tar också tacksamt emot tips när det gäller pressmeddelanden. Kan man göra ett pressmeddelande om vad som hellst? Vart skickar man dem? Kostar det något?
[br]
[br]/Danne
Vi har precis skickat iväg ett pressmeddelande till Aftonbladet, Expressen, DN, Dagens inustri och en massa andra tidningar angående ett projekt vi håller på med ([url]http://www.czdesign.se/asien[/url]).
[br]
[br]När vi skickade ut det försökte vi få ut det till personer som redan har skrivit om det
[br]
[br]Ett exempel är [url]http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,582725,00.html[/url].
[br]
[br]Johan Staël von Holstein är en av personerna som är involverade i detta och då Britt Peruzzi redan har skrivit en liten artikel om honom på aftonbladet så passade vi på att maila över pressmeddelandet till henne.
[br]
[br]Så nu är det bara att hålla tummarna för att vi kommer med. ;)
Avgörande för att man skall få ett pressmeddelande publicerat eller en artikel skriven utifrån pressmeddelandet är att det måste ha ett innehåll som har nyhetsvärde och intresse för tidningens läsare. Utan det så kan man glömma att få det publicerat. Dessutom, har det inte intresse så minskar du dina chanser för framtiden att få något publicerat. Skribenten ser på avsändaren och tänker "De skickade bara skräp förra gången". Ingen vill slösa sin tid... ... så:
[br]
[br]Se till att skriva något som verkligen har en chans att komma med. En intressant vinkling, ett riktigt intressant projekt, något som kan vara intressant för läsarna, något som följer upp en tidigare artikel (ni gjorde helt rätt där, Vimpyboy!).
En vän och kollega till mig har skrivit ner sina 10 hetaste tips som rör pressmeddelande:
[br]http://www.text.nu/10-vanliga-fel-i-ett-pressmedd/
[br]
[br]Varsågod! Och lycka till.
Du måste vara inloggad för att kunna skriva i forumet. Klicka här för att registrera dig som medlem.