Företagande Forum

10st jackor med eget tryck för 2999:-

[color=blue]Dags att beställa vårens profilkläder![/color]

Vi erbjuder en stilren men robust softshelljacka med luva och två frontfickor med dr...

Kategori: Anslagstavlan

Anställning / Juridik / Lön

Hej,

Jag har en nystartad firma och jag kan i princip inget om anställning därför kommer det några dumma frågor här. Jag skulle bli tacksam för...

Kategori: Allmänt

Concussion Writing - Skribenter med idéer

Vi skriver text till er hemsida som får kunden att återvända av ren lust. Vi erbjuder också företagshistorier, Storytelling, där vi kan förankra ert v...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

Offshorekonto.nu

[center]Välkommen till OffshoreKonto.nu [/center]

Som svensk medborgare har du rätt att upprätta ett konto i utlandet. Du ska dock under...

Lagen om kassaregister: Skatteverket ska göra hemliga besök

Skatteverket kommer i år att göra 50 000 oanmälda besök för att kontrollera att lagen om kassaregister följs. För den företagare som bryter mot reg...

Kategori: Nyheter

SAGA: Nytt partnerskap mellan USA och Sverige inom energi- och miljöteknik

I dag presenterar jag, tillsammans med USA:s Sverigeambassadör Matthew W. Barzun, ett nytt partnerskap mellan USA och Sverige inom energi- och miljöte...

Ambassadör för kvinnors företagande

I tisdags fick jag beskedet att jag är en av de 480 kvinnor som blir nya ambassadörer för kvinnors företagande 2010! Känns jättekul och spännande. Nu...

Adressändra handelsbolag

Hej!

Är det någon som vet vad som behövs för att adressändra ett Handelsbolag? På bolagsverkets hemsida står att man måste måste ändra adress h...

Kategori: Off Topic

Importera och sälja som privatperson eller enskild firma

Hej!
Mitt första inlägg här. Har en enkel fråga som jag har funderat på.
Det verkar vara många som importerar prylar och säljer vidare på trader...

Simple Signup- Vem har inte upplevt att det krånglar?

Alla som har sysslat med att arrangera olika typer av evenemang, vet att det är otroligt tidsödande att sitta och pricka av deltagare mot PG/Bg- konto...

Anordna ditt event enkelt!

Simple Signup är en webtjänst som gör det enkelt att anordna olika typer av event allt från företagsevent till betalevent!

Tjänsten är lätt att...

Leverantörer

Hallå! Jag är i fullgång med att öppna upp ett Café jag har drömt om länge. Jag har kommit en bra bit med min affärs plan osv. Men nu är det så att ja...

Din nya mediabyrå!

Hej alla som finns här på företagande.se!

Vi är en nystartad mediabyrå som består av två frilansare som samarbetar i gemensamma projekt.
I o...

Takskottning

Hej!

Jag driver ett litet egenföretag och funderar att börja med takskottning då detta nu är dagsaktuellt.

Hur tar jag reda på om en ver...

Tips om billig och effektiv marknadsföring

Tänk dig att nå ut till tusentals potentiella kunder som redan visat ett intresse för din produkt, allt till en bråkdel av kostnaden för "vanlig" rekl...

Gratis Marknadsföring

Evio.se är en marknadsplats för köpare och säljare av tjänster och produkter. Köpare kan utan kostnad lägga upp off...

Frilansa på dina villkor!

Av företagare för företagare!

Sfgruppen hjälper till göra det möjligt för fler att starta en egen verksamhet utan att behöva ägna tid, kraft oc...

Unga entreprenörer - Sveriges tillväxtskapare

I dag delar jag ut pris till årets vinnare i Ung Företagsamhet för gymnasieelever i samband med Näringslivsdagarna i Södertälje. Det är naturligtvis e...

Kampanjen snart slut - passa på företagare!

Kampanjen har genererat bra resultat. Passa på att platsannonsera.

Vi erbjuder idag GRATIS platsannonsering för alla annonser som läggs in för...

Vilken bank för ett aktiebolag?

Hej!

Skall starta upp ett aktiebolag men vet inte vilken bank jag skall välja. Fördel om dom kan erbjuda flera tjänster för företagare, så som...