Företagande Forum

Moderaterna - Fördel för oss företagare???

Moderaterna i princip skriker ju ut att det ska bli enklare för småföretagare att starta och driva verksamhet osv.

Men vilken förändring har gj...

Kategori: Allmänt

byt, sälj, köp och hyr bostad

http://www.bostadcity.se Kan du annonsera GRATIS om du vill hyra, köpa, sälja...

Kategori: Anslagstavlan

KonsultNätverket - Ett nytt forum på nätet

Nu drar vi på Reva Affärsutveckling igång vårt nya nätverk.

http://www.konsultnatverket.se

För ALLA konsulter.

Välkomna!

300 bötfällda och skärpt kontroll

I en artikel i Restaurangvärlden intervjuas Skatteverkets projektledare Conny Svensson. Hittills har 300 butiker och restauranger som inte följt kassa...

Kategori: Nyheter

Gatsby Sweden HB

Hejsan allihopa. !

Joe heter jag och har startat igång ett företag som heter Gatsby Sweden HB.
Vi säljer hårprodukter från märket Mandom G...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

Hjälp!! Ska man ta moms från köpare utanför eu?

Jag säljer varoor som jag betalar moms för då jag importerar, när jag säljer varorna har jag räknat in momsen i priset.

Jag undrar nu, när jag...

Driva Fastighet

Hej!

Jag har ett flertal kommit ikontakt med att köpa fastighet, men det har aldrig blivit av. Nu är det närma, men har en del funderingar..

Behöver du en hemsida?

Vi är det billigaste alternativet till hemsidor i Sverige.

Priset utformas efter ditt behov och din budget.

Vi kan göra i stort sätt all...

Hitta hjälp med bla catering och mäklare!

Nordiska Listan AB driver förfrågningstjänster på webben. Vi driver idag 15 nischade  branschregister med förfrågningsfunktion. Varje dag förmedlar vi...

Frys inte i vinter!

Hitta din fastighets energitjuvar innan vintern är här igen. Genom en metodisk översyn med värmekamera hittar vi läckorna som du lätt kan åtgärda. Inh...

Tillverkning av kläder

Hej. Tänkte bara höra mig för om var det är mest seriöst att tillverka kläder, Asien eller östeuropa?

Småföretagslandet Sverige

Bilden av Sverige som ett storföretagsland är djupt inpräntad hos många. Fast tittar man på hur Sveriges näringsliv faktiskt ser ut idag kunde inge...

Hjärtstartare, Thomas Ravelli och utbildningar inom förstahjälpen!

Hej!

Säkerhetsutbildningar är en sammanslagning av Sveriges kanske mest erfarna och bästa föreläsare och konsulter inom god arbetsmiljö. Vi är...

Skatteverket går på offensiven

Skatteverkets siffror tyder på att bara 30-35% av alla installation är gjorda och anmälda - omkring 50.000 av totalt förväntade 190.000 var anmälda pe...

Nytt eget företag+Utlands fakturering

SOS Hjälp.

som en riktig super färsking har fortfarande inte öppnat mitt företag änn.
behöver lite hjälp från någon kunnig.

ska öppna...

Vad kostar en anställd?

Hej!

Arbetsgivaravgift + kollektivavtal = cirka 40%(?). Dvs, en anställd kostar mig som arbetsgivare cirka 40% extra utöver lönen.

Har...

Egenföretagare som vill plugga

Hellu, jag har nu haft mitt lilla företag i snart ett år, och för första gången på mååånga år, känner jag för att plugga. Nja, inte PLUGGA utan mer lä...

Rekomenderas inkubatorer?

Hej!

Har nyligen flyttat till Stockholm för att etablera mitt företag här, jobbar för tillfället hemifrån. Men skall snart anställa så jag beh...

Försäljning av ett ärvt Aktiebolag

Behöver lite tips och tankar kring en situation som jag och min familj har hamnat i.

För en tid sen avled min pappa hastigt. Han var företagare...

Letar du efter ett effektivt verktyg för tidredovisning?

Tidredovisningssystemet TimeApp är framtaget med ett väldigt tydligt mål; att skapa en effektiv funktion för att redovisa tid. Det vänder sig till små...