Företagande Forum

Hitta hjälp med bla catering och mäklare!

Nordiska Listan AB driver förfrågningstjänster på webben. Vi driver idag 15 nischade  branschregister med förfrågningsfunktion. Varje dag förmedlar vi...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

Frys inte i vinter!

Hitta din fastighets energitjuvar innan vintern är här igen. Genom en metodisk översyn med värmekamera hittar vi läckorna som du lätt kan åtgärda. Inh...

Tillverkning av kläder

Hej. Tänkte bara höra mig för om var det är mest seriöst att tillverka kläder, Asien eller östeuropa?

Kategori: Allmänt

Småföretagslandet Sverige

Bilden av Sverige som ett storföretagsland är djupt inpräntad hos många. Fast tittar man på hur Sveriges näringsliv faktiskt ser ut idag kunde inge...

Kategori: Nyheter

Hjärtstartare, Thomas Ravelli och utbildningar inom förstahjälpen!

Hej!

Säkerhetsutbildningar är en sammanslagning av Sveriges kanske mest erfarna och bästa föreläsare och konsulter inom god arbetsmiljö. Vi är...

Skatteverket går på offensiven

Skatteverkets siffror tyder på att bara 30-35% av alla installation är gjorda och anmälda - omkring 50.000 av totalt förväntade 190.000 var anmälda pe...

Kategori: Nyheter

Nytt eget företag+Utlands fakturering

SOS Hjälp.

som en riktig super färsking har fortfarande inte öppnat mitt företag änn.
behöver lite hjälp från någon kunnig.

ska öppna...

Vad kostar en anställd?

Hej!

Arbetsgivaravgift + kollektivavtal = cirka 40%(?). Dvs, en anställd kostar mig som arbetsgivare cirka 40% extra utöver lönen.

Har...

Egenföretagare som vill plugga

Hellu, jag har nu haft mitt lilla företag i snart ett år, och för första gången på mååånga år, känner jag för att plugga. Nja, inte PLUGGA utan mer lä...

Rekomenderas inkubatorer?

Hej!

Har nyligen flyttat till Stockholm för att etablera mitt företag här, jobbar för tillfället hemifrån. Men skall snart anställa så jag beh...

Försäljning av ett ärvt Aktiebolag

Behöver lite tips och tankar kring en situation som jag och min familj har hamnat i.

För en tid sen avled min pappa hastigt. Han var företagare...

Letar du efter ett effektivt verktyg för tidredovisning?

Tidredovisningssystemet TimeApp är framtaget med ett väldigt tydligt mål; att skapa en effektiv funktion för att redovisa tid. Det vänder sig till små...

Kategori: Anslagstavlan

Tjänstledigt för att driva eget företag

Har nyligen startat eget och min affärsidé fungerar betydligt bättre än vad jag först trodde och det är ju positivt. problemet jag har är att jag jobb...

Frågor om Aktiebolag (AB)

Hej,

När jag ska till att starta upp mitt företag skall jag starta det som ett Aktiebolag (AB). Under det första året sedan uppstarten hade jag...

Annonsera Gratis på Annonsera.se!

Hej!

Annonsera.se kan företagare och privatpersoner Kategori: Presentera dig och ditt företag

Är du/ni bra på att putsa fönster? (RUT/ROT-företagare)

Hej! Jag säljer ett koncept för att mycket kostnadseffektivt spara energi i traditionella kopplade 2-glasfönster genom att sätta en tunn glasklar plas...

Kategori: Anslagstavlan

Humor och entreprenörskap

Jag vill bara tipsa om tre roliga reklamklipp med entreprenörskap som tema:

Kategori: Off Topic

Outlet discount Goose down Jackets

min första online-shop för att sälja gåsdun parka jackor även för canada goose,peak performance,moncler

Kvalificerad juridisk rådgivning till småföretagare

Juristfirman Vide AB erbjuder kvalificerad juridisk rådgivning till privatpersoner och småföretag i Göteborg. Vi kombinerar kompetens med stort person...

Affiliateverksamhet

🙂 Hej! Jag blev för något år sedan intresserad av att göra hemsidor och hittade då information om affiliateverksamhet. Tyckte det lät kul att prova...