Företagande Forum

Söker partner för uppstart av reseföretag

Hej,

Jag har planer på att starta konferensresor till Barcelona, där jag har mycket kontakter och en del bra idéer.
Nu är jag på jakt efter...

Kategori: Anslagstavlan

Ljuddesign och musik till media

Mitt företag heter Reachground och skapar musik och ljuddesign till media. Hittills har det mest handlat om interaktiva produktioner men jag har även...

Kategori: Presentera dig och ditt företag

Gratis rådgivning om ditt företags marknadsföringsmaterial

Hej! Behöver ditt företag idéer och tankar om utformningen av marknadsföringsmaterialet, såsom hemsida, logotyp, reklamblad etc. erbjuder jag gratis r...

Försäkring/Pension under provanställning?

Hej!

Brukar kollektivavtalade arbetsgivare vanligtvis erbjuda sjukförsäkring, arbetsskadeförsäkring och tjänstepension under provanställningen...

Kategori: Allmänt

Inkassoräkningar i bokföringen

Tar man med inkassoräkningar i bokföringen som en utgift med hela inkassobeloppet eller ska man använda originalfakturan?

Webbsida till ditt företag - du bestämmer själv priset !!

Ja...du läste rätt

Om du har ett företag men har begränsade möjligheter ekonomiskt, så är
detta en ond cirkel...utan pengar ingen marknadsfö...

Webbsida till ditt företag - Du bestämmer priset !!

Ja...du läste rätt

Om du har ett företag men har begränsade möjligheter ekonomiskt, så är
detta en ond cirkel...utan pengar ingen marknadsfö...

JFP Redovisningskonsult

Hej,

Ser här på forumet att det är många som behöver hjälp med sin bokföring. Min firma hjälper till med det så att du kan koncenterera dig på...

översätta en bok

Sitter och tummar på en av mina vällästa böcker, den är skriven på engelska och jag vet att det finns lite efterfrågan om att få den på svenska.
K...

Kurser på distans

Sätt fart på din karriär

Lär dig webbdesign, grafisk design, bildbehandling,
Wordpress eller PHP. Du som anmäler dig innan 1 april får 20 %...

Underkonsult till det företag man vait anställd i.

Det har tidigare ej varit möjligt ur skattesynpunkt att bryta en anställning och bli underkonsult till detta företag. Denna regel har ev uppluckrats....

OUTRO Ungkubator. (Inkubator Göteborg)

Har du en affärsidé med inriktning på socialt entreprenörskap? Är du mellan 18-25? Då ska du verkligen inte missa det här. Din idé kanske kan kopplas...

Anlit inkassobolag

Vilka inkassobolag är bäst att anlita för att driva in obetalda fakturor? Jag har inte så många ärenden per år, kanske bara 5-10 st.

Kreditupplysningar

Driver ett nybildat AB, är ensam ägare. Ytterligare två personer står som styrelseledamöter.
I ett par fall där företaget ansökt om kredit (t ex b...

Dra av hyran

Kan man ta upp hyran för lägenheten som en kostnad för företaget om man har kontoret hemma i lägenheten?

Skattebetalarnas servicebyrå ?

:-X
Har fått ett erbjudande om ett "Trygghetspaket" gällande skatterevision från Skattebetalarnas servicebyrå.

Har någon hört talas om dett...

Få 20% för varje ny kund du hittar åt oss

Hej,
vi vill testa en ny försäljnings modell och se om vi kan få fler kunder. Därför introducerar vi en kampanj: “Få 20% för varje ny kund du hitta...

pensionsparande

Har ett AB med tre anställda och vill frivilligt teckna avtalsförsäkringar för anställda och mig. Måste jag betala lika mycket i pensionspremie ( 3,5...

Deklarera - lust o förklara en grej för mig?

Hej!

Jag har vid sidan av mitt företag och studierna en deltidstjänst och jag har en undran om deklareringen som ska göra snart

Jag ve...

Kategori: Off Topic

Mall på säljbrev

Hejsan. Tänkte skicka runt lite reklam om mina tjänster.
Har hört att man ska skriva bra säljbrev och nu är jag ute efter mall till ett säljbrev. H...