Prenumerera Ekonomi
moms i annat landjag har köpt en del förbrukningsinventarier till firman i andra länder. dvs handlat i en affär och fått kvitto. har alltså inte uppgivit VAT-nr till s... |
|||
Revisor Kostnad ABHej på alla.! Har ett enmans AB och tycker att min "auktoriserade" revisor är för dyr. Jag har en omsättning runt 500.000:-/ år och bokföring + bokslu... |
|||
Tillåtna domännamn?
Hej, Kategori: Inköp |
|||
MusikVill bara lite åsikter på vilket konto ni tycker man bör bokföra inköp av musik på (cd-skivor etc) |
|||
flygbiljett
jag tänkte bokföra en flygbiljett för en tjänsteresa där jag åkte med FlyNordic. |
|||
Bokföra vinster
Hejsan, |
|||
1930 checkräkningskonto
har svårt att förstå ekonomispråket ibland... är det någon här som kan förklara vad själva ordet betyder egentligen? |
|||
IP TelefoniVi har nyligen gått över till IP telefoni. Vi vårt fall har vi valt att ha en asterix lösning, dvs en växel som körs på en PC. Visst det finns lite kv... Kategori: Inköp |
|||
Momsbokföring
Om jag får tillbaka pengar för ingående moms vilket konto bokför man. |
|||
Bokföra preliminärskatt?
Har en EF och kör med årsredovisning. Jag har då en preliminärskatt/månad. Hur bokför jag detta i SPCS? |
|||
Deklarationer2 maj och årets intensivaste dag är till ända. Jag trodde inte mina ögon när jag kom ner till skattekontoret i kväll och det stod en hel musikorkester... |
|||
Avdrag för internetabb. när man inte står för det självEn uppskattat fördelad andel av sitt internetabbonemang kan dras av enligt http://www.startaeget.se/articles.tips_infor_deklarationen.asp . Jag bor fo... |
|||
Bilersättning tjänsteresor när man lånar bil av privatperson
Jag har gjort flera resor med mina föräldrars bilar inför en och annan konferens. |
|||
Skatteuträkningar i ett AB? |
|||
F-skatt och Moms.
Ja är ju helt grön och nu snurrar det. |
|||
lager, ingångsinventarie, moms, affärsresor, överskott m.m.
Hejsan! |
|||
arvode in på privat bankkonto
Hej, |
|||
Bokslut och tömma kontonHej. Jag är lite ny när det gäller bokföring och jag ska nu försöka mig på ett bokslut. Har sökt en hel del om bokslut och har inte blivit klokare av... |
|||
Leverantörsskulder?
Hej, |
|||
Avskrivning på bilar och mindre lastbilar.
Hur lång avskrivningstid är det på peronbilar och mindre lastbilar typ picup? |
|||