Prenumerera Ekonomi
Ett verifikationsnummer per registrerad faktura? Måste man ha?
Hej |
|||
Återkommande fakturor?
Hej igen |
|||
Nytt konto i kontoplanen?
Hej Alla |
|||
Vart tar återbärgad moms vägen?Vart tar den återbärgade momsen vägen? Alltså den man gör avdrag för för att sedan få tillbaka? Hur får man den? Hamna rden på ett konto någonstans? |
|||
Prylar till kontoret
Halloj! Kategori: Inköp |
|||
konteringsmallar
Hej, |
|||
Kontoutdrag; "Bokföringsdatum" och "Valutadatum"?
Bokföringsdatum - Den här dagen har transaktionen bokförts på ditt konto. |
|||
återbetalning skatt hur bokföraHej, jag har skickat in en ny preliminär självdeklaration pga jag inte kommer tjäna så som jag trott. Då har jag fått tillbaka pengar. Hur bokför jag... |
|||
F och FA skattraderat |
|||
Frågor om inventarier
Jag har köpt en del utrustning till min paintballpark. Dvs markörer, luftflaskor och masker. |
|||
Handels lincense
hejsan alla söta! |
|||
Hur ska jag fakturera?Jag har hjälpt en kund att betala med kort på internet och ska sedan fakturera kunden den summa jag lagt ut. Min fråga är; ska jag fakturera med eller... |
|||
Mallar till bokslutsbilagorJag sitter just nu och håller på med bokslutet för vårt AB. Jag gör bokslutet manuellt men har inget program. Jag vet ju hur bilagorna ska se men är d... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Försäljning inom EU
Jag bedriver en verksamhet där jag får betalt från flera kunder inom EU, med giltigt VAT nummer. Alltså ska ingen moms läggas på försäljningen. |
|||
Bokföra inköp, separera fraktkostnad ?
Bokför just nu ett inköp från ett icke eu land: |
|||
Egna insättningar i handelsbolagJag och min make är delägare i vårt handelsbolag och äger 50/50. När jag nu bokför insättningar och uttag, ska jag dela varje insättning i hälften och... |
|||
Fördelar och nackdelar med ett kommanditbolag.
Hej! |
|||
Nollställa privata uttag och vinstStämmer det att det är det första jag gör på det nya året? Nolla Egna insättningar/uttag och resultat mot 2010, eller ska jag göra det sist på året. |
|||
Bokföra enligt kontantmetoden i handelsbolagVad jag har läst tidigare och även står på f-skattsedeln är att jag som har Handelsbolag kan redovisa moms enl bokslutsmetoden och alltså bokföra enli... |
|||
Viket datum anges på verifikationen?
Hej Alla |
|||