Prenumerera Ekonomi
Omvänd skatteskyldighet
Vi har en elfirma som mestadels utför jobb åt privata, föreningar och vanliga företag. |
|||
Bygga ett litet kontorHej jag undrar vad som är avdragsgillt om jag exempelvis skulle bygga ett litet kontor. Jag har en relativt liten omsättning i mitt aktiebolag och sku... |
|||
Obalans i bokföringen / bankkontot?
Hejsan! |
|||
FelinslagHur bokför jag ett felaktigt inslag i kassan? Kan jag dra av det direkt på kassakvittot och bara lägga båda som samma ver. eller måste jag bokföra det... |
|||
Ang. affiliates på privata sidor...
Är det någon som kan hjälpa mig med mina frågor? |
|||
Bil i enskild firma.Har startat enskild firma i el/telebranchen.Har nån koll på fördelar..nackdelar på firmabilalternativ. Nu i starten kör jag med egen personbil i tjäns... Kategori: Inköp |
|||
Bokföra inköp av dator
Jag har köpt en ny dator. Min kostade 5592 :- exkl moms |
|||
Bokföra Google Fakturor
Hej, |
|||
Moms ang Spårvägens nya biljettsystem?För inte så länge sedan så införde Göteborgs spårvägar ett nytt sätt att betala för resan, nämligen genom att skicka SMS. Eftersom verksamheten har mo... |
|||
Vad kostar en hemsida?
Tjena! Kategori: Inköp |
|||
Bokföringsfråga efter betalning
Hejsan alla glada! |
|||
Sammanlagd summa efter skatt!?
Tjena! |
|||
avskrivningstider??
Hej. Kategori: Inköp |
|||
Flytta pengar mellan konton.
Hej Alla |
|||
Skatt på utdelning
Hej, |
|||
Bokföringsprogrammet Mamut
Tjena! |
|||
Köp o sälj
Tjena! |
|||
Skatter!!??När vi registrerade firman så fick man ju uppge vad man trodde att man gjorde i vinst och vi uppgav 18000:- (bättre att ligga lågt tills man vet med s... |
|||
Gratifikation (bonuslön)
Det går (för) bra i mitt AB så jag tänkte ta ut en extra klumpsumma i lön. |
|||
Engelskt bolag med filial i Sverige?Om man ska starta aktiebolag i Sverige krävs 100.000 kr i grundkapital. För att komma undan detta kan man, enligt EU-rätten, starta ett engelskt Ltd C... |
|||