Prenumerera Ekonomi
Arvode för a-skatt + egenavgifter + moms = ?Jag har gjort två mindre engångsjobb, det ena åt en ideell förening, det andra åt en högskola, och har utlovats 1.500 kr i vanligt arvode för respekti... |
|||
Några bokföringsfrågor
Som rubriken lyder, några frågor om bokföring: |
|||
Egenavgifter?
Här kommer en säkert korkad fråga. |
|||
problem skriva ut balrap och resrap i SPCS förening
Hej! |
|||
Varning SPCS Admin 2000
KÖP INTE det här programmet, det är rent skräp! Kategori: Inköp |
|||
Företagsnamn
Hej! |
|||
Inköp av dator/momsavdrag
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Förmånsbeskattning på ett bilsläp?
Hej |
|||
T-shirt med egen logo
Jag söker någon företag i Sverige som kan tillverka åt mig mellan 50-100 t-shirt med min märke på :-\ Kategori: Inköp |
|||
RevisorJag tänker starta enskilt firma och undrar vart ska jag hitta revisor och när kommer jag att behöve revisorn och fråga nummer två hur kommer jag att b... |
|||
Momsfråga vid köp via internetJag har en momsfråga....om jag använder mitt företags VAT nummer för att slippa betala moms på en sak till mej själv (mjukvara) via internet, kan det... |
|||
Byta kontoplan?
Hej |
|||
Avskrivning på inköpt taxibil
Har en enskild firma och har köpt en bil |
|||
Hur bokföra resultatet mellan delägareVi är två delägare (50%) i ett HB. Vi har gjort en vinst 2006 och denna är bokförd mot 2099 men under 2006 satt vi också in 10.000 var vilket bokförde... |
|||
Skattekonto i bokföringen? Har ej detta?! Hjälp!!
(Jag skrev nedanstående som ett inlägg/fråga till en annan tråd men lägger den nu som ett eget ämne) |
|||
Månadsbokslut april - endast data förapril eller jan-april?
DVS är perioden 070401-070430 eller 070101-070430? |
|||
EGNA UTAG
HEJ |
|||
Månadsbokslut - vilka avstämningar göra?!Tips på vilka kontroller man kan göra (en "lathund") i ett månadsboklsut emottages tacksamt! |
|||
Uppskov med beskattning av kapitalvinst
hej! |
|||
Uppskov med beskattning av kapitalvinst
hej! |
|||