Prenumerera Ekonomi
Skattefria ränteintäkter per balansdagen
Hej till alla, |
|||
smidigt admin.program?
Hej! |
|||
EgenavgifterBetalas egenavgifter på hela vinsten eller endast på det beloppet man tar ut? |
|||
Ska man bifoga samtliga kvitton/fakturer etc till skatteverket?Som Topic säger! När jag skickar in min "deklaration" till skatteverket med hur mycket egenavgifter/moms/skatt jag ska betala, ska jag då bifoga samtl... |
|||
Prel skatt funderingar
Varför inte ändra netto intäkter till 0, därefter sätta in skatten ändå på skattekontot ( vad jag förstått att man också får ränta på ). |
|||
Räkenskapsår?Hur startar jag min bokföringen när jag startar mitt företag tex 1 juli vilken är min momsperiod om jag har månadsvis momsredovisning. Blir räkenskaps... |
|||
Kundfodringar och bokföring
Hej, |
|||
Hur bokföra rabatter / värdinnegåvor?Jag har precis startat upp ett litet företag som sysslar med homepartyförsäljning av smycken. Om jag väljer att ge mina närmaste vänner rabatter på si... |
|||
Hur bokföra ( bara jag som stör igen)Om jag sålt en vara för 2000 :- och frakten kostar 61:-, då får jag ju in 2061:- på BG, men hur bokför jag det då kunden själv betalat sin frakt? :-\<... |
|||
NMT går i graven
efter 26 år... Är det någon som använder det fortfarande? :-\ Kategori: Inköp |
|||
Några bokföringsfrågor Visma SPSC
Halloj alla glada företagare! |
|||
traktamentenom jag utför ett jobb i en annan stad och vill ta upp kost och logi enligt schablon. kan jag då ta båda de under traktamente, har nämligen hört att tr... |
|||
Hur ska jag göra?Jag sålde på nätet och åkte på en skatterevision och dom ansåg att jag bedriver näringsverksamhet. Så nu har jag startat en enskild firma. Hur i hela... |
|||
Fråga angående provisionsbaserad anställning.
Jag kommer snart behöva anställa en person som får provisionsbaserad lön. |
|||
Avdrag för bredbandet?
:-[ |
|||
Makens uppdrag i min firma?Jag har en enskild firma som är min heltidssysselsättning. Min make har ett annat heltidsjobb, men har några uppdrag han skulle behöva fakturera. Kan... |
|||
Den nya byggmomsen
Här finns ju fler redovisningskonsulter så min fråga till er är kort och gått, hur kommer ni att förfara med den nya momsen? |
|||
En fråga om restskatt
Hej |
|||
Filsynkronisering
Hej! Kategori: Inköp |
|||
Påminnelseavgift samt räntepålägg
HeJ! |
|||