Prenumerera Ekonomi
Minskar avbetalning av lån resultatet?
|
|||
Momsfråga vid försäljning utomlands.Jag har fått en förfrågan om att sälja en exklusive rätt till en logotyp till ett engelskt LTD bolag. Eftersom jag inte är van vid handel över rikets... |
|||
Flera AB:n?
Varje år tar jag ut ~90 000 till 20% skatt i utdelning från mitt AB. Till det plockar jag ut en sedvanlig lön på 20500 kr varje månad. |
|||
Leverantörsfaktura krångelfrågaFått en påminnelseavgift avseende ränta för försen betalning på säg... 115sek. Sen dök det upp en faktura från inkasso på 115+160sek=275Sek. Jag har r... |
|||
Första produkten såld.
Hej Hej! |
|||
Bokföra Adwords, nytt kontoJag ska bokföra kostnader för adwords. Men det finns inget konto i BAS2007 som kommer på momsrapportens ruta 21 så man ska tydligen skapa ett. Men hur... |
|||
Pågående arbeten (tjänsteföretag)
I ett AB. Inom rekryteringsbranchen. |
|||
Vad döper ni lev.fakturor mm i bokföringen till....
För att lätt kunna hitta tillbaka till verifikationer mm. |
|||
Bidragslista eller tipsJag har precis skickat in min registrering av företag och anmälan av f-skatt och momsregistrering. Nu tänkte jag börja kolla upp om det finns bidrag a... Kategori: Finansiering, Riskkapital och Bidrag |
|||
Trött på PC
Hejsan! Kategori: Inköp |
|||
Såld faktura och sen kundförlust...rörigt.Vi har sålt en faktura till AMFA och fått pengarna minus deras avgifter dagen efter. Därefter har kunden lyckats få denna faktura att bli en kundförlu... |
|||
Måste man göra moms överföringen månadsvis i bokföringen vid 3 mån moms
Måste man göra moms och momsöverföringen månadsvis eller räcker det att göra det efter 3 månader? |
|||
bokföra tävlingsvinsterJag har en tävling där 3 personer vinner saker värda ca 250kr (mitt inköpspris) per person. Hur bokför jag detta eller behövs ej detta? |
|||
Värde på programkällkodHar under en 10 års period utvecklat en programvara, vars källkod jag uppskattar har ett värde på 1 miljon. Ska jag bokföra källkoden på något sätt el... |
|||
Hur ska jag fylla i? -och hur räknar jag ut?Jag ska nu i veckan ansöka om F/A-skatt för en enskild firma med förenklat årsbokslut, bokslutsmetoden samt momsregistrerad (årsredovisning). Jag tänk... |
|||
Bokföringsprogram och avdrag
Jag kollar runt efter bokföringsprogram och jag har hittat "Visma Enskild Firma" vilket verkar fungera super då min firma följer vilkoren för det. |
|||
Värdeminskning
|
|||
Hur kreditera del av faktura
Hur gör jag: |
|||
Bokföra något som är köp utanför och innanför EU, skillnad?
Har köpt varor nu både från ett land innanför EU, samt ett utanför. |
|||
Några bokföringsfrågor...
Gäller ett AB. |
|||